جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

خازن کولرگازی توشیبا

خازن کولرگازی توشیبا از اجزای الکتریکی و راه انداز موتور این دستگاه است. انرژی الکتریکی را ذخیره می کند و با بار الکتریکی از این انرژی ذخیره شده استفاده می کند. خازن کولر گازی انواع مختلفی دارد. خازن کولرگازی توشیبا با علامتC  که ابتدای واژه Capacitor است، مشخص می شود.

خازن از دو صفحه موازی که روبه روی هم قرار گرفته اند، تشکیل شده است. بار الکتریکی ذخیره شده در خازن ها برای راه اندازی قسمت های مختلف کولر گازی توشیبا استفاده می شود. موازنه کردن تغییر ولتاژ قوی، استفاده شدن به عنوان فیلتر جریان های مستقیم از دیگر کاربرد های خازن کولرگازی است. در صورت بروز مشکل در خازن کولرگازی مشکل را با متخصصین ما در نمایندگی تعمیر کولرگازی در میان بگذارید.

5/5(2 امتیاز)
خازن کولرگازی توشیبا

انواع خازن کولرگازی توشیبا

  • خازن فن بیرونی کولر گازی
  • خازن فن داخلی کولر گازی
  • خازنکمپرسور کولر گازی

روش های تست خازن کولرگازی توشیبا

  • استفاده از اهم متر
  • استفاده از لامپ
  • استفاده از جریان برق

مشکلات با ریشه خرابی خازن کولرگازی توشیبا

کلید فن را روی همه حالت ها قرار داده ایم، اما فن روشن نمی شود

خازن کولرگازی توشیبا را از مدار خارج کنید و با روش های ذکر شده، خازن را تست کنید و اگر نیاز به تعویض بود، آن را تعویض کنید.

با وجود روشن شدن موتور فن، کمپرسور خاموش است

در این شرایط به محض حرکت ترموستات در جهت عقربه های ساعت موتور می خواهد حرکت کند، اما نمی تواند. جریان اضافی وارد کمپرسور می شود و نهایتا  اورلود می کند.

دلایل خرابی خازن کولرگازی توشیبا

  • نوسانات برق (منجر به ترکیدن خازن کولر گازی می شود)
  • به پایان رسیدن عمر طبیعی و ساعات مفید کارکرد خازن کولر گازی
  • گرمای هوای بیرون در فصل تابستان
  • گرمای کمپرسور
  • عدم سرویس دوره ای کمپرسور

اطلاعات تکمیلی درباره خازن کولرگازی توشیبا

خازن کولرگازی توشیبا در کنار کمپرسور است. یک خازن دقیقا مشابه خازن فعلی کولر گازی خود از تنها نمایندگی مجاز توشیبا در ایران تهیه کنید. در اولین مرحله از تعمیر خازن کولرگازی توشیبا جریان برق کولر گازی را قطع کنید و از عدم اورلود کولر گازی مطمئن شوید.

هنگام تعمیر خازن کولرگازی توشیبا توجه کنید که علامت c به معنی Com  و در انواع خازن ها مشترک است. s  ، استارت و R ، رانینگ است. MAIN ، سیم پیچ اصلی و SUB سیم پیچ راه انداز است. دانستن این اطلاعات برای تعمیر SUB ضرورت دارد. در اتصال سیم ها به خازن در مراحل نصب خازن کولر گازی، در نظر داشته باشید که c برای سیم مشترک استفاده می شود، Fan برای اتصال سیم فن و HPEM در برخی از خازن ها برای اتصال کمپرسور است که در صورت متفاوت بودن باید سیم سوم یا کمپرسور به این سری اتصال داده شود.

تعویض و تعمیر خازن کولرگازی توشیبا

به کمک پیچ گوشتی بست خازن قبلی را از بدنه باز کنید. یکی یکی سیم های خازن قدیمی را از جای خود خارج و به خازن جدید اتصال دهید و هر سیم را دقیقا به ورودی مشابه وصل کنید تا در این مسیر اختلالی و ایرادی به وجود نیاید. بعد از جدایی کامل، خازن جدید را جایگزین کنید و جریان برق را متصل کنید و نهایتا سالم بودن خازن کولرگازی توشیبا را آزمایش کنید.

تعمیر کولر گازی توشیبا

کولر گازی یکی از محصولات در حوزه لوازم خانگی کمپانی توشیبا است که در مدل ها مختلفی طراحی و تولید و عرضه می شود. این محصول جدا از اینکه به سرویس های دوره ای نیاز دارد تا سلامت خود را حفظ کند، ممکن است به دلایل مختلف به تعمیر و ترمیم و حتی تعویض قطعه هم نیاز داشته باشد.

بنابراین اگر کاربر کولر گازی توشیبا هستید و اکنون با مشکلاتی در دستگاه خود روبه رو هستید، می توانید تماس بگیرید و مشکل خود را با تعمیرکاران ارشد ما در میان بگذارید. مطمئن باشید بهترین راه کار برای بهبود وضعیت کولرگازی توشیبای شما انتخاب و اجرا خواهد شد.

واحد های تعمیرات توشیبا

کمپانی توشیبا در حوزه‌های تجهیزات ارتباطاتی، قطعات الکترونیکی، سیستم‌های برق، زیرساخت‌های شهری و صنعتی، لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، لوازم اداری و دفتری، ابزارهای روشنایی، تجهیزات نورپردازی و نیز ارائه خدمات لجیستیک فعالیت دارد. هر یک از این حوزه ها به تنهایی زیر مجموعه های گسترده ای دارند که محصولات مربوطه را تولید و عرضه می کنند.

برای تعمیر این طیف گسترده از محصولات واحد های تعمیرات توشیبا را راه اندازی کرده ایم. هر یک از این واحد ها به صورت مجزا و مستقل کار می کنند و ابزار و تجهیزات اختصاصی و مدرن برای اجرای عملیات عیب یابی، ترمیم، تعمیر و تعویض دارند. کیفیت خدمات در هر یک از این واحد ها تضمین شده است و ضمانت نامه کتبی به کاربران ارائه خواهد شد.

نمایندگی توشیبا

نمایندگی توشیبا درگاهی امن و مورد اطمینان است که همه کاربران به راحتی می توانند از امکانات و تسهیلات ویژه و منحصر به فرد آن در دو زمینه فروش و خدمات پس از فروش بهره مند شوند. در این نمایندگی همه قوانین و مقررات درون مرزی و برون مرزی در حیطه واردات کالا رعایت می شود. امکانات و تسهیلات نمایندگی مجاز توشیبا تنها در خدمات پس از فروش شرکتی خلاصه نمی شود، بلکه بسیاری دیگر امتیازات در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت که تضمین کننده سلامت کالا در آینده نیز خواهد بود.

شما کاربر گرامی می توانید در نخستین گام برای استفاده از این تسهیلات، از جلسات مشاوره ای رایگان و تخصصی قبل از خرید بهره مند شوید و با دانش و آگاهی کامل اقدام به خرید کنید. اطلاع از سایر امکانات تنها نمایندگی رسمی توشیبا در ایران از طریق تماس امکان پذیر است.

اخبار، اطلاعات، مقالات مرتبط و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی  توشیبا را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید

محصولات توشیبااطلاعات بیشتر »
سوالات متداول توشیبااطلاعات بیشتر »
اخبار توشیبااطلاعات بیشتر »
مقالات توشیبااطلاعات بیشتر »