جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

زیان بی‌سابقه برای شرکت توشیبا

شرکت ژاپنی توشیبا زیان امسال خود را ۴ و نیم میلیارد دلار اعلام کرده است. توشیبا هم‌چنین گفته است که ۶۸۰۰ موقعیت شغلی را به دلیل تغییر ساختار حذف می‌کند.
به گزارش رصد تی وی , تولیدات توشیبا مجموعه وسیعی از محصولات مختلف از لپ تاپ تا تلویزیون و هم‌چنین انرژی هسته‌ای را شامل می‌شود.
انتشار اخبار مربوط به میزان خسارت این کمپانی که رکوردی برای توشیبا محسوب می‌شود، ارزش سهام این شرکت را حدود ۱۰ درصد کاهش داده است.
موضوع تغییر ساختار توشیبا پس از آن مطرح شد که مقامات این کمپانی در اوایل سال جاری میلادی اعتراف کردند که طی شش سال در باره میزان سوددهی این شرکت مبالغه کرده بودند.
این رسوایی به استعفای رییس و معاون شرکت توشیبا منجر شد.
به عنوان بخشی از تغییر ساختار این شرکت بزرگ ژاپنی، توشیبا کمپانی‌های تولید تلویزیون و ماشین لباسشویی خود را در اندونزی به قیمت ۳ میلیارد ین به کمپانی اسکای ورت که مرکز آن در هنگ‌کنگ است خواهد فروخت.
توشیبا هم‌چنین به دنبال سرمایه‌گذارانی در بخش مراقبت‌های بهداشتی است.
اکثر ۶۸۰۰ موقعیت شغلی که قرار است حذف شود در بخش الکترونیک خواهد بود. این شغل‌ها قرار است تا مارس سال ۲۰۱۶ (سال آینده میلادی) حذف شوند.
شماری از این شغل‌ها از طریق ارایه پیشنهاد بازنشستگی به کارکنانی که در ژاپن کار می‌کنند، حذف خواهند شد.
کمپانی توشیبا در سال ۱۸۷۵ ایجاد شد و در سال ۱۹۸۵ اولین به بازار جهانی تولید لپ تاپ وارد شد. این بخش در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار زیان بی‌سابقه برای شرکت توشیباکارمند دارد.
از زمانی که اخبار مربوط به مبالغه در میزان سوددهی این شرکت در آوریل سال جاری منتشر شد، حدود ۴۰ درصد از ارزش سهام توشیبا کاسته شد.
برخی از مشکلات این کمپانی به وقوع سونامی در سال ۲۰۱۱ میلادی در ژاپن مربوط می‌شود.
سونامی به بروز فاجعه در نیروگاه اتمی فوکوشیما که توسط هیتاچی و سایر کمپانی‌ها کار می‌کرد، ضربه زد.
توشیبا هنوز به طور کامل تاثیر فاجعه اتمی فوکوشیما را به این کمپانی ارزیابی نکرده است.
Rate this post