جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

افزایش عمر مفید پرینتر

عمر مفید پرینتر

پرینترها نیز همچون سایر دستگاه‌های مورد استفاده، در صورتی که به درستی و بر اساس اصول ذکر شده از سوی کمپانی سازنده، نگهداری شوند، می‌توانند عمر مفید بیشتری داشته باشند. توجه به نکات ذکر شده در باب افزایش عمر مفید پرینتر و عملی ساختن آنها سبب می‌شود تا نه تنها استفاده درست و استانداردی از دستگاه داشته باشید. بلکه با رعایت اصول نگهداری از پرینتر، بتوانید عمر مفید آن را دوچندان سازید.

در این مطلب برآنیم تا در قالب مقاله، ده نکته‌ای را که سبب افزایش عمر مفید پرینترها می‌شوند، با شما به اشتراک بگذاریم. نکات ذکر شده، بدلیل عمومیت داشتن- مختص پرینتری خاص نیست و درباره تمامی چاپگرها قابل اِعمال هستند.

ده نکته جهت افزایش عمر مفید پرینتر

عمر مفید پرینتر
  •   گردگیری و پاکسازی پرینتر:

    یکی از توصیه های ساده جهت افزایش عمر مفید پرینتر گردگیری و پاکسازی مرتب این دستگاه است. وقتی شما پرینتر خود باز می کنید و گرد و خاک و کثیفی در آن می بینید بلافاصله درون آن را تمیز کنید. بهتر است این کار را هر ماه و با استفاده از فشار باد –البته مناسب- انجام دهید.

  •   استفاده از کاغذ مناسب:

    عدم استفاده از کاغذ پاره ها و یا کاغذهای بی کیفیت نیز سبب افزایش عمر مفید پرینتر می گردد. توجه داشته باشید که استفاده از کاغذ نامناسب به دلیل افزایش احتمال گیرکردن آن در درون دستگاه، شکستن و معیوب شدن قطعات پرینتر را در پی خواهد داشت. برای پیشگیری از این مشکل همیشه از کاغذهای نو و سالم استفاده کنید.

  •   استفاده از کاغذهای با کیفیت و مرغوب:

    بسیاری از کاربران چه در ادارات و چه در محل کار خود، جهت کاهش هزینه های جانبی و مصرفی، از کاغذهایی استفاده می کنند که کیفیت و قیمت پایین تری دارند. اگر چه در کوتاه میدت ممکن است این کاربران، در میزان هزینه خود صرفه جویی کنند ولی در دراز مدت، ناچارند آنچه را که پس انداز کرده اند صرف تعمیر و بهسازی پرینتر خود نمایند.

    بنابراین توصیه می شود جهت افزایش عمر مفید پرینتر خود صرفاً از کاغذهای با کیفیت و مرغوب استفاده نمایید. برای اکثر کارهای چاپی کاغذ با ۲۰dl مناسب می باشد، اگر می خواهید چاپ شما کیفیت مطلوب خود را داشته باشد از کاغذهای با ۲۴dl استفاده نمایید.

  •   فوت نکردن به کاغذها:

    تصور اشتباهی در میان کاربران پرینتر وجود دارد که گمان می کنند با فوت کردن به کاغذها می توانند مانع از گیر کردن کاغذ در درون پرینتر شوند. این تفکر اشتباه است زیرا فوت کردن، اتفاقا با ایجاد الکتریسیته سبب می گردد کاغذها در درون پرینتر گیر کنند. اکثر پرینتر های امروزی قابلیت جدا سازی کاغذهای درون سینی تغذیه را دارند. بنابراین کافی است تا شما پرینتر تان را در محیط مرطوبی قرار ندهید.

  •   نگهداری پرینتر در محیط عاری از رطوبت:

    نکته پنجم در باب افزایش عمر مفید پرینتر عدم نگهداری این دستگاه در مکان مروطب است. از آنجا که وجود رطوبت در پرینتر، سبب چسبندگی کاغذها به هم می شود بهتر است پرینتر را در محیطی عاری از رطوبت نگهدارید.

  •   استفاده از برچسب های مرغوب:

    اگر با پرینتر مورد استفاده تان کار چاپ برچسب را نیز انجام می دهید اکیداً توصیه می شود که از برچسب های مرغوب و باکیفیت استفاده نمایید. این موضوع حیاتی تر از انتخاب کاغذ با کیفیت بالا است. زیرا استفاده از استفاده از برچسب هایی با کیفیت پایین به غلتک و فیوز پرینترها نیز آسیب می رساند.

  •   چاپ مستقیم برچسب ها:

    نکته دیگری که رعایت ان می تواند سبب افزایش عمر مفید پرینتر گردد چاپ مستقیم برچسب در پرینتر است. در صورتی که قصد چاپ برچسب را دارید توصیه می شود برای اینکار از بکارگیری برچسب های تاشده خودداری کنید. برای چاپ برچسب بهتر است از قسمتی استفاده نمایید که در اکثر پرینترها موجود است. (اکثر پرینتر ها قسمتی دارند که کاغذ بصورت دستی وارد می شود و بصورت مستقیم چاپ می شود).

    بعلاوه برخی از پرینترها لوازم جانبی ویژه ای برای چاپ مستقیم برچسب دارند، بنابراین بهتر است پیش از اقدام به چاپ برچسب دستگاه، لوازم جانبی دستگاه خود را بررسی نمایید و اگر پرینتر شما این امکانات را داشت از آنها استفاده کنید. برای چاپ برچسب و رعایت نکات مرتبط با افزایش عمر مفید پرینتر، بهتر است چاپ برچسب را از قسمت مخصوص برچسب انجام دهید؛ جایی که کمترین غلتک در مسیر چاپ وجود دارد.

  •   بستن سینی تغدیه در زمان عدم استفاده:

    در زمان عدم استفاده از سینی تغدیه بهتر است درب آن کاملا بسته شود زیرا امکان شکستگی این بخش از پرینتر بالاست. قرار دادن پرینتر در محل مناسب از رخ دادن این اتفاق و آسیب دیدن پرینتر شما جلوگیری می کند.

  •   دقت در زمان جابجایی و تعمیر قطعات پرینتر:

    نکته دیگری که افزایش عمر مفید پرینتر را به دنبال خواهد داشت رعایت نکات ذکر شده در حین تعمیر و جابجایی قطعات این دستگاه است. از آنجا که غالب دستگاه های پرینتر از قطعات شکستنی و پلاستیکی ساخته شده اند، می بایست احتیاط های لازم جهت پیشگیری از شکستگی آنها رعایت شود. در اکثر پرینترها دفترچه های راهنما کمک زیادی به شما برای حل این مشکل می کنند.

  •   توجه به نکات ذکر شده در دفترچه راهنما:

    نکته نهایی ما در باب افزایش عمر مفید پرینتر توجه به نکات ذکر شده در دفترچه راهنمای پرینتر است. اگر پرینتر مورد استفاده شما مدل خاصی است می توانید با تهیه دفترچه تعمیر و راهنمای آن، اطلاعات خویش را در باب تعمیر و استفاده از آن افزایش دهید. دفترچه های راهنما حاوی نکات مهمی درباره عیب یابی، سر هم کردن قطعات و در نهایت تعمیر پرینتر هستند.

روش‌های نگهداری از پرینتر

نکته دیگری که سبب افزایش عمر مفید پرینتر می گردد توجه به اصولی است که در باب نگهداری از چاپگر وجود دارد. آشنایی با این اصول و اِعمال آنها، سبب می‌گردد تا قطعات دستگاه کیفیت خود را در دراز مدت حفظ کنند و در نهایت دستگاه عمر دوچندان یابد. برخی از بهترین روش‌های نگهداری از پرینتر که توسط کارشناسان مرکز تعمیرات پرینتر توشیبا گردآوری شده‌اند از طریق فضای زیر با شما به اشتراک گذاشته می‌شود:

  • درون پرینتر را همیشه تمیز کنید.
  • پرینتر خود را در محیط مرطوب قرار ندهید.
  • از برچسب های با کیفیت استفاده کنید.
  • برچسب ها را بصورت مستقیم چاپ کنید.
  • چنانچه هنگام پرینت کردن صدای فن خنک کننده پرینتر شنیده شد (این موضوع بیشتر در فصل گرما اتفاق می‏افتد) بهتر است استفاده از آن را متوقف کنید. با یک استراحت کوتاه (حداقل ۱۰ دقیقه) پرینت را از سر بگیرید. در صورت مواجهه با اشکال می‌توانید به مرکز تعمیر پرینتر مراجعه نمایید.
  • دفترچه تعمیرات و راهنمای پرینتر را مطالعه نمایید.
  • در صورت استفاده از پرینترهای لیزری به نکات مهم در نگهداری از کارتریج ها توجه کنید. (دمای هوا، محیط نگهداری و شرایط بسته بندی کارتریج و …)
  • از استفاده طولانی مدت از پرینتر پرهیز کنید.
  • این دو حالت منجر به گیر کردن کاغذ در پرینتر می شود: خاموش کردن پرینتر در حین پرینت و باز کردن پرینتر در زمان پرینت.
  • در هنگام تعویض قطعات و باز کردن پرینتر مواظب باشید.

نکات مربوط به قرارگیری کاغذ در دستگاه که به افزایش عمر مفید پرینتر نیز کمک میکند:

  • هنگام استفاده از کاغذهای سنگین حتماً نوع کاغذ را در درایور تعریف کنید تا پرینتر وزن کاغذ را بداند و سرعت حرکت کاغذ را تنظیم کند.
  • استفاده از کاغذ مخصوص هر دستگاه (به ویژه در صورت استفاده از کاغذهای گلاسه)
  • به حداکثر وزن کاغذ مورداستفاده در درایور پرینتر توجه فرمایید.
  • از کاغذهای مرغوب استفاده کنید.
  • پهنای سینی کاغذ را به شکلی تنظیم کنید که با لبه کاغذ مماس باشد و حداکثر نیم میلیمتر از سمت چپ و راست با کاغذ فاصله داشته باشد.
  • کاغذها را قبل از استفاده فوت نکنید.

لینک‌های مفید

نمایندگی توشیبا و واحدهای تعمیرات توشیبا

نمایندگی توشیبا در ایران با همکاری تیمی منسجم و متخصص، ارائه دهنده تمامی خدمات مورد نیاز کاربران توشیبا در دو حوزه فروش و تعمیرات توشیبا است. «خدمت رسانی همراه با تعهد» شعار اصلی نمایندگی توشیبا در ایران از بدو تأسیس تاکنون بوده است.

تمرکز عمده شرکت توشیبا در ایران ارائه خدمات مرتبط با ماشین های اداری توشیبا است. نمایندگی توشیبا در ایران در «بخش فروش» عرضه کننده انواع دستگاه های توشیبا نظیر دستگاه کپی، پرینتر، اسکنر، مواد مصرفی و تجهیزات جانبی توشیبا است. در «بخش تعمیرات» نمایندگی توشیبا در ایران ارائه دهنده تمامی خدمات تخصصی مرتبط با تعمیرات توشیبا است.

خدمات ارائه شده در هر دو بخش فروش و تعمیرات همراه با گارانتی بوده و مدت گارانتی با توجه به مورد تعمیراتی متفاوت است. نمایندگی توشیبا در ایران برای آندسته از داوطلبانی که به هر دلیل امکان حضور در نمایندگی را ندارند سرویس « تعمیر در محل توشیبا » را در نظر گرفته است.

با استفاده از این سرویس صاحب کالا جهت دریافت خدمات تعمیرات توشیبا نیازی به حضور در نمایندگی ندارد و کارشناسان نمایندگی توشیبا خود به محل مورد نظر مشتری اعزام می گردند. در سایر بخش های وب سایت می توایند مقالاتی نظیر آنچه که در بالا ارائه شد –مقالاتی مرتبط با افزایش عمر مفید پرینتر و … – را دریافت نمایید.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول توشیبا در سایر بخش های وب سایت قابل پیگیری است

محصولات توشیبا

سوالات متداول توشیبا

مقالات توشیبا

اخبار توشیبا

Rate this post