جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

علت گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی چیست؟

یکی از رایج ترین اشکالاتی که کاربران دستگاه های کپی با آن دست به گریبان هستند، گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی است. در این وضعیت کاغذ مورد استفاده در دستگاه، در حین کار، گیر کرده و به صورت مچاله یا تاخورده متوقف می شود. بروز این اشکال در دفعات کم جای نگرانی ندارد و کاملاً عادی است لیکن اگر این وضعیت به صورت مداوم تکرار گردد نیاز است تا جهت رفع این اشکال، اقدامات مورد نیاز بر روی دستگاه، پیاده گردد.

در غالب موارد رفع گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی با اندک تخصص و آشنایی با ساختار دستگاه کپی امکان پذیر است (مگر آنکه بروز آن مرتبط با اشکالات عمده تر و بزرگتر دستگاه باشد). در این بخش برآنیم تا علت گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی را بررسی نموده و راهکارهای موجود جهت رفع آنرا ارائه نماییم.

علت گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی چیست؟

علت گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی و راه حل آن

با توجه به تجربه کارشناسان و مهندسان ما، گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی ممکن است به علل مختلفی روی دهد که پی بردن به هر یک از این علل نیازمند بررسی دستگاه توسط یک کارشناس خبره و کارآزموده است. لیکن برخی از این علل ساده و عادی بوده و کاربران می توانند با اندک دستکاری، آنها را رفع نمایند. برخی از این راهکارها عبارتند از:

  • درباره علت گیر گردن کاغذ در دستگاه کپی نیز همیشه پیشگیری بهتر از درمان بوده است! بنابراین نکات آتی را در نظر داشته باشید: از کاغذهای تاخورده، مرطوب، یا پیچ و تاب خورده استفاده نکنید. هرگز انواع مختلف کاغذ را باهم در سینی دستگاه کپی چندمنظوره قرار ندهید. هرگز بیش از اندازه کاغذ در سینی دستگاه کپی چندمنظوره قرار ندهید. مطمئن شوید که سطح کاغذ زیر علامت ظرفیت کاغذ در داخل سینی باشد.
  • علت گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی ممکن است وزن و جنس کاغذ باشد. باید توجه داشته باشید که کاغذهای سبک، بسیار بیشتر مستعد گیر کردن در دستگاه کپی هستند. (برای شناخت نوع مناسب کاغذ برای دستگاه خود می توانید به دفترچه راهنمای دستگاه خریداری شده مراجعه فرمایید).
  • یکی از راهکارهای مجود جهت رفع اشکال گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی آن است که کاغذ را به اصطلاح باد داده، سپس آنرا در سینی وارونه کنید. کاغذ موجود در سینی را با کاغذهای جدید تعویض کنید. در صورت لزوم، هادی های کاغذ را بررسی و تنظیم کنید.
  • موضوع دیگر آن است که اگر تنظیمات دستگاه کپی با وضعیت قرار دادن کاغذ در دستگاه متفاوت باشد، امکان گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی وجود دارد. بنابراین باید به تنظیمات دستگاه دقت نمایید.
  • اگر سند در دستگاه قرار نمی گیرد، ممکن است لازم باشد پد لاستیکی ADF تعویض شود؛ برای این منظور می توانید با نمایندگی اصلی تعمیرات دستگاه کپی چندمنظوره تماس بگیرید.
  • بررسی کنید که کاغذ کپی یا تکه هایی از آن بعد از بیرون آوردن کاغذ گیر کرده، درون دستگاه باقی نمانده باشد.
  • در هر حال اگر کاغذ موجود در دستگاه گیر کرد به راحتی می‌توانید کاغذ را با باز کردن دستگاه کپی، بیرون بکشید و این مشکل را رفع نمایید. اما اگر این مشکل، به طور مکرر اتفاق بیافتد، نیاز است که برای تعمیر کپی، به یک متخصص مراجعه کرد.

تعمیرات کپی توشیبا و رفع علت گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی

تعمیرات کپی توشیبا یکی از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در این مرکز می باشد که به دست تیمی از باتجربه ترین و مسلط ترین کارشناسان این حوزه انجام می پذیرد. کارشناسان این مرکز با صبر و شکیبایی شایع ترین اشکالات موجود در دستگاه های کپی را شناسایی کرده و راهکارهای موجود جهت رفع آنها را از طریق فضای سایت با شما در میان خواهند گذاشت.

برای نمونه مطالب ذکر شده در بخش فوق که مرتبط با علت گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی هستند توسط کارشناسان این مرکز و به منظور راهنمایی کاربران گرامی تدوین گشته اند. بهره‌مندی و تسلط کارشناسان مرکز تعمیرات کپی توشیبا از نوین‌ترین متدهای تعمیر این امکان را فراهم آورده تا غالب اختلالات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دستگاه‌های کپی توشیبا به بهترین شیوه رفع و برطرف گردند.

رفع علت گیر گردن کاغذ در دستگاه کپی

نمایندگی توشیبا و واحدهای تخصصی تعمیرات توشیبا

نمایندگی توشیبا با تجهیز کارشناسان خویش به امکاناتِ پیشرفتۀ فروش و تعمیر توانسته است خود را به عنوان یکی از مراکز پیشرو در این دو حوزه مطرح سازد. نمایندگی توشیبا در بخش «فروش» عرضه‌کنندۀ تمامی تولیدات کمپانی توشیبا و در بخش «خدمات پس از فروش» ارائه‌دهندۀ تمامی خدمات تخصصی تعمیر و بازسازی محصولات توشیبا است.

خدمات ارائه شده در این مرکز، محدود به دستگاهی خاص نیست و تمامی تولیدات کمپانی توشیبا را در برمی‌گیرد؛ خدمات ارائه شده در این مرکز دربردارنده محصولاتی نظیر تبلت، نوت‌بوک، فتوکپی، پرینتر، تلفن همراه، هارددیسک، تلویزیون و … هستند. در بخش تعمیرات کپی رفع علت گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی یکی از خدمات ارائه شده در این مرکز می باشد. واحدهای تخصصی تعمیرات توشیبا در بخش زیر معرفی خواهند گشت.

نمایندگی توشیبا و جدیدترین محصولات نمایندگی مجاز توشیبا

نمایندگی توشیبا ارائه دهنده کلیه خدمات مرتبط ترمیم، تعمیر، بهسازی و ارتقاء محصولات شرکت ژاپنی توشیبا است که در زمینه ساخت و تولید دستگاه‌ها و اجزای الکترونیکی، سیستم‌های زیرساخت اجتماعی، محصولات دیجیتالی و لوازم خانگی فعالیت دارد.

شما کاربران گرامی می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را درباره محصولات توشیبا و فناوری های به کار رفته در آنها را با مراجعه به بخش زیر دریافت نمایید. کارشناسان ما در این بخش ارائه دهنده اطلاعات و اخبار مرتبط با جدیدترین محصولات نمایندگی مجاز توشیبا خواهند بود.

محصولات نمایندگی توشیبا

تعمیرات توشیبا و اخبار مرکز تخصصی توشیبا

تعمیرات توشیبا و رفع اختلالات ایجاد شده در دستگاه‌های این برند اگرچه ادعای بسیاری از مراکز فعال در این عرصه است لیکن تعمیرات انجام شده در این راستا – با توجه به پیشرفت لحظه به لحظه تکنولوژی های به کار رفته در تولیدات این برند- می‌بایست به دست کارشناسانی انجام پذیرد که ضمن بهره‌مندی از تجهیزات هوشمند، دانش فنی مورد نیاز را همگام با فنآوری‌های روز دنیا کسب کرده باشند.

مرکز تعمیرات توشیبا یکی از مراکز موجود جهت دریافت تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر و ترمیم محصولات توشیباست. در بخش تعمیرات کپی رفع علت گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی یکی از خدمات ارائه شده در این مرکز می باشد. اخبار مرکز تخصصی توشیبا از طریق بخش زیر قابل پیگیری است.

تعمیرات توشیبا و مقالات مرکز تخصصی توشیبا

مرکز تعمیرات توشیبا یکی از معدود مراکز فعال در سطح شهر است که تمامی خدمات ارائه شده در آن بر اساس ضوابط و استانداردهای طرح شده از سوی کمپانی توشیبا انجام می پذیرد. عیب‌یابی تخصصی و آنالیز همه جانبه قطعات اصلی و جانبی دستگاه های توشیبا، تهیه گزارش فنی از اشکالات ایجاد شده در دستگاه ها، انجام سرویس‌ها و تعمیرات جامع توشیبا و تعویض قطعات معیوب و از کارافتاده دستگاه با قطعات اصلی و اورجینال از جمله خدماتی است که می‌توان با حضور در مرکز تعمیرات توشیبا در سریعترین زمان و با بالاترین کیفیت از آنها بهره‌مند گشت.

در بخش تعمیرات کپی رفع علت گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی یکی از خدمات ارائه شده در این مرکز می باشد.  مقالات مرکز تخصصی توشیبا از طریق بخش زیر قابل مشاهده و دریافت است.

نمایندگی توشیبا

مدیریت نمایندگی توشیبا به دلیل اطمینان از مهارت و دانش کادر فنی خویش، تمامی خدمات ارائه شده در این سازمان را چه در بخش فروش توشیبا و چه در بخش تعمیرات توشیبا گارانتی و ضمانت نموده است. نمایندگی توشیبا با پیاده‌سازی استانداردهای جهانی در تلاش است تا سطح کیفی خدمات ارائه شده در این مرکز را ارتقاء بخشد و روز به روز بر کیفیت خدمات خویش بیافزاید.

تلاش این مجموعه در ارائه خدماتی با ضوابط و استانداردهای جهانی، زمینه‌ساز آن گشته تا کاربران توشیبا -به دلیل اطمینان از وجود مرکزی جهت ارائه «خدمات پس از فروش توشیبا»- با آسودگی خاطر به تهیه تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز خویش از این برند بپردازند.

Rate this post