جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر برد پاور دستگاه کپی توشیبا

از جمله سرویس های تخصصی ارائه شده در نمایندگی رسمی توشیبا ، تعمیر برد پاور دستگاه کپی توشیبا می باشد. مهندسان حاضر در نمایندگی مجاز توشیبا تحت نظر مرکز سخت افزار ایران فعالیت کرده و با تمامی جوانب دستگاه کپی آشنا هستند. تعمیرات دستگاه کپی در این واحد به صورتی است که متخصصان ابتدا با عیب یابی های دقیق قطعه ی آسیب دیده را شناسایی کرده و سپس آن را تعمیر می کنند.

تلاش تیم تعمیراتی بر ترمیم قطعات می باشد ، در صورتی که امکان تعمیر قطعات دستگاه کپی وجود نداشته باشد لازم است قطعه ی معیوب با یک نمونه ی اصلی تعویض شود. برد پاور یکی از قطعات حساس دستگاه کپی بوده و لازم است توسط متخصص مجرب تعمیر و ترمیم شود. در ادامه به بررسی دلایل اهمیت تعمیر برد پاور دستگاه کپی توشیبا و عوامل تاثیر گذار بر خرابی این قطعه می پردازیم. به منظور آشنایی بیشتر با کارکرد این قطعه و سایر موارد مرتبط با آن تا انتهای این مقاله را مطالعه نمایید. کلیه ی خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی Toshiba توسط مرکز سخت افزار ایران تضمین می شود.

تعویض برد پاور دستگاه کپی توشیبا

علائم خرابی برد پاور دستگاه کپی توشیبا

پیش از تعمیر برد پاور دستگاه کپی توشیبا بد نیست که علائم خرابی این قطعه را بشناسید. خرابی برد پاور، تامین انرژی دستگاه کپی را مختل می کند. بنابراین می توان گفت که اصلی ترین علامت از کار افتادن این قطعه، روشن نشدن دستگاه کپی است. البته روشن نشدن فتوکپی دلایل مختلفی دارد که باید یک به یک بررسی شوند. اما یکی از محتمل ترین دلایل آن، خرابی یا از کار افتادن برد پاور است. در صورت مشاهده این مشکل و اثبات خرابی پاور، باید این قطعه را تعمیر کرده و یا تعویض نمایید تا مشکل حل شود.

نحوه کار برد پاور کپی

برد پاور، اصلی ترین تامین کننده برق و انرژی دستگاه فتوکپی است و به نوعی، بار اصلی کار این محصول را به دوش می کشد. جالب است بدانید که این قطعه در پرینترها هم تعبیه شده و همین وظیفه را بر عهده دارد. اما با توجه به حجم کاری کمتر پرینتر، برد پاور در این دستگاه، اهمیت کپی را ندارد.

بنابراین واضح است که برد پاور فتوکپی از چه درجه اهمیتی در این محصول برخوردار است. چنانچه برد پاور به هر دلیلی از کار بیفتد و یا عملکرد آن مختل گردد، ممکن است دستگاه روشن نشده و یا کار نکند. تعمیرات برد پاور دستگاه کپی توشیبا در این شرایط ضروری است و به هیچ عنوان نباید آن را عقب بیندازید.

دلایل خرابی برد پاور دستگاه فتوکپی توشیبا

برد پاور در دستگاه های کپی، مستقیما با برق در ارتباط است. به همین دلیل نیز کاملا طبیعی است که دلایل خرابی این قطعه هم مرتبط با برق باشد. به طور کلی خرابی برد پاور، دو دلیل عمده دارد که شامل ولتاژ بیش از حد و استفاده بیش از حد از دستگاه است.

وقتی ولتاژ وارد شده به برد پاور بیشتر از اندازه طبیعی و نرمال آن باشد، این قطعه دچار مشکلات جدی شده و در نتیجه، عملکرد دستگاه مختل می گردد. همچنین در صورت استفاده از دستگاه کپی بیشتر از ظرفیتی که برای آن تعیین شده، به برد پاور فشار آمده و این قطعه از کار خواهد افتاد. چنانچه جزء آن دسته از کاربرانی هستید که به طور مداوم از دستگاه کپی کار می کشند، باید منتظر از کار افتادن برد پاور یا خرابی این قطعه و به دنبال آن، تعمیر برد پاور دستگاه کپی توشیبا باشید.

تعمیر برد پاور دستگاه کپی توشیبا

تعمیر برد پاور دستگاه کپی توشیبا

با توجه به وظیفه ای که پیش تر برای این قطعه تعریف کردیم ، تعمیر برد پاور دستگاه کپی توشیبا از اهمیت بسیاری برخوردار است. در صورت خرابی این قطعه انرژی مورد نیاز دستگاه کپی برای اعمال فرآیند چاپ تامین نشده و در نتیجه دستگاه را با مشکل رو به رو می کند. برد پاور دستگاه کپی در صورت آسیب دیدگی فرآیند چاپ را به طور کلی متوقف می کند. در برخی موارد آسیب دیدگی قطعه پیشرفته بوده و تعمیرات آن امکان پذیر نیست.

به منظور حفظ کیفیت و کارایی دستگاه نیز لازم است در زمان تعویض، برد پاور دستگاه کپی با یک نمونه ی اورجینال جایگزین شود.  به یاد داشته باشید تعمیر برد پاور دستگاه کپی توشیبا لازم است تنها توسط متخصصان حرفه ای انجام شود. برد پاور قطعه ی بسیار حساسی بوده و در صورتی که توسط افراد بی تجربه تعمیر شود آسیب دیدگی های بسیاری را برای دستگاه ایجاد می کند.

عوامل تاثیر گذار بر برد پاور دستگاه کپی توشیبا

همان طور که پیش تر اشاره کردیم حساسیت های این قطعه بسیار زیاد بوده و سبب شده تا تعمیر برد پاور دستگاه کپی توشیبا به مهارت و تخصص نیاز داشته باشد. برد پاور معمولا تحت تاثیر ولتاژ بالای جریان برق دچار آسیب دیدگی می شود. همچنین حجم کاری بالا برای دستگاه کپی و کثیف شدن برد پاور از دیگر عواملی است که نیاز به تعمیر این قطعه را افزایش می دهد. توان مصرفی هر دستگاه متناسب با قطعات استفاده شده در آن متفاوت است، به همین منظور یکی از رایج ترین دلایلی که خرابی دستگاه کپی را در پی دارد استفاده ی بیش از حد از دستگاه کپی می باشد.

این اقدام تاثیر مستقیمی بر خرابی برد پاور دستگاه کپی داشته و آسیب دیدگی های بسیاری را برای آن در پی دارد. همچنین برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به داخل دستگاه کپی می توانید از کاور های محافظ دستگاه کپی استفاده کنید. این کاور ها در زمانی که دستگاه خاموش است از ورود گرد و غبار به داخل آن جلوگیری می کند. در راستای نگهداری بهتر از دستگاه و همچنین حفظ کارایی آن می توانید هر چند هفته یکبار قطعات داخلی دستگاه کپی را چک کرده و در صورت آلودگی آن ها را تمیز کنید. این کار تا حد قابل توجهی از خرابی های مداوم دستگاه کپی جلوگیری می کند.

نمایندگی رسمی توشیبا

نمایندگی رسمی توشیبا دارای واحد های فعال بسیاری است که مهم ترین آن ها واحد های تعمیرات و فروش می باشند. واحد فروش با استفاده از مشاوران مجرب کلیه ی اطلاعات فنی هر محصول و راهنمایی های مورد نیاز مشتریان را در اختیارشان قرار می دهد. مشتریان می توانند با مراجعه به نمایندگی رسمی توشیبا تمامی اطلاعات و راهنمایی های مورد نیاز خود را در راستای انتخاب بهتر محصولات از مشاوران دریافت نمایند. با مراجعه به نمایندگی توشیبا در تهران در مرکز سخت افزار ایران نیز امکان مقایسه ی چند مدل از محصولات توشیبا برای شما وجود دارد.

به همین منظور شما می توانید با مراجعه به نمایندگی مرکزی توشیبا تمامی سرویس های مورد نیاز خود را دریافت نمایید. همچنین خدمات ارائه شده در واحد تعمیرات توشیبا نیز به شرح زیر است : تعمیرات تخصصی انواع لوازم خانگی توشیبا ، تعمیرات دستگاه کپی توشیبا در مدل های رومیزی و ایستاده ، تعمیرات لپ تاپ توشیبا ، تعمیرات مانیتور توشیبا ، تعمیرات تبلت توشیبا و …. . هر یک از این واحد ها به صورت مجزا فعالیت کرده و تمامی سرویس های تعمیر و تعویض قطعات را در بالاترین سطح کیفی ارائه می کنند.

تمامی قطعات آسیب دیده ی دستگاه های توشیبا در نمایندگی مجاز توشیبا با نمونه های اصل و اورجینال تعویض می شوند. تمامی دستگاه ها پس از اعمال فرآیند تعمیرات برای مشتریان تست شده و در صورت عملکرد درست به مشتریان تحویل داده می شوند. کلیه ی خدمات نمایندگی دستگاه کپی توشیبا تحت نظر مرکز سخت افزار ایران ارائه می شود.

1/5(1 امتیاز)