جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر لیزر پرینتر توشیبا

تعمیر لیزر پرینتر توشیبا یکی از خدماتی است که نمایندگی این شرکت در سطح حرفه ای به کاربران ارائه می دهد. لیزر به عنوان یکی از قطعات مهم پرینتر، نقش مهمی در نور و کیفیت خروجی این دستگاه ایفا می کند. این قطعه که از بخش های مختلفی تشکیل شده، در چاپگرهای لیزری تعبیه شده و حکم نور را در این مدل ها دارد. بروز مشکل در این قطعه و یا هریک از بخش های آن می تواند اختلالاتی را در کیفیت و رنگ چاپ دستگاه ایجاد نماید.

باید بدانید که تعمیر این قطعه نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد و باید توسط کارشناسان مجرب تعمیرات پرینتر انجام شود. کادر فنی مجرب حاضر در نمایندگی توشیبا در مرکز سخت افزار ایران، با تکیه بر دانش فنی بالای خود و نیز با استفاده از پیشرفته ترین ابزار و دستگاه های روز دنیا، اقدام به بررسی و تعمیر این قطعه ظریف و حساس می کنند. به منظور افزایش اطلاعات شما کاربران عزیز، این مقاله را به بررسی لیزر پرینتر توشیبا، مشکلات و روش های ترمیم این قطعه اختصاص داده ایم.

5/5(1 امتیاز)
لیزر پرینتر توشیبا

نقش لیزر در پرینتر چیست؟

در چاپگرهای لیزری، قطعه ای تحت عنوان یونیت لیزر وجود دارد که در برگیرنده لیزر، برد لیزر، برد موتور گرداننده و نیز یک آینه کوچک عدسی می باشد. عملکرد لیزر پرینتر توشیبا باعث می شود که برگه خارج شده از این دستگاه، روشن بوده و از نور و کیفیت کافی برخوردار باشد. خرابی این قطعه یا هریک از ملحقات آن باعث می شود که نور کافی به دستگاه نرسیده و فرایند چاپ با مشکلاتی مواجه گردد.

در واقع این مساله منجر به افت نور برگه چاپ شده می گردد. بنابراین لیزر در کیفیت پرینت تاثیر مستقیم داشته و خرابی آن می تواند موجب بروز مشکلاتی در خروجی دستگاه شود. لذا توصیه می شود در صورت بروز هرگونه ایراد در لیزر پرینتر توشیبا خود، هرچه سریع تر نسبت به ترمیم یا تعویض این قطعه در یک مرکز معتبر اقدام کنید.

علائم خرابی لیزر پرینتر

خرابی لیزر یا قطعات آن معمولا با نشانه هایی همراه است که اگر آنها را بشناسید، می توانید قطعه مورد بحث را به موقع ترمیم نموده و از بروز آسیب های جدی تر در دستگاه جلوگیری به عمل آورید. یکی از مهم ترین علائم خرابی لیزر پرینتر توشیبا ، تار بودن خروجی دستگاه است. گاهی ممکن است پس از خروج برگه از دستگاه، مشاهده کنید که فوکوس لازم در چاپ وجود ندارد. این حالت در شرایطی بروز پیدا می کند که کارتریج به تازگی شارژ شده و به درستی عمل می کند.

در این شرایط نیز لیزر، اولین بخش دستگاه است که باید مورد بررسی قرار بگیرد. معمولا اگر پین آینه از جای خود خارج شده باشد، شاهد بروز مشکل در عملکرد لیزر و به تبع آن، کاهش کیفیت و نور پرینت دستگاه خواهیم بود. توجه داشته باشید که تداوم مشکلات لیزر می تواند زمینه ساز بروز عایب جدی تر در پرینتر گردد؛ لذا توصیه می کنیم در صورت مشاهده هریک از نشانه های ذکر شده، در اسرع وقت با همکاران ما در نمایندگی تعمیرات توشیبا تماس گرفته و تقاضای بررسی تخصصی و ترمیم لیزر پرینتر توشیبا خود را داشته باشید.

نحوه تعمیر لیزر پرینتر توشیبا

برای تعمیر لیزر پرینتر توشیبا، کارشناسان مرکز سخت افزار ایران از روش های مختلفی استفاده می کنند. این افراد پس از بررسی دقیق لیزر و بخش های مختلف آن، کاربردی ترین روش را برای رفع مشکل انتخاب می کنند. اگر افت کیفیت چاپ در اثر از جا در آمدن پین آینه باشد، با رفع این مشکل و جا انداختن پین می توان به راحتی لیزر را ترمیم نمود. در صورتی که لیزر به دلیل خرابی سوکت از کار افتاده باشد، با تعویض این سوکت می توان مشکل را برطرف نمود. سیم پیچی سوکت نیز یکی دیگر از روش هایی است که برای رفع نواقص عملکردی لیزر چاپگر toshiba کاربرد دارد.

اگر هیچ یک از روش های ذکر شده منجر به تعمیر قطعه مورد بحث نشود، تکنسین ها اقدام به تعویض یونیت لیزر می نمایند. با این کار مشکل دستگاه برطرف شده و لیزر جدید، کیفیت و نور لازم را به فرایند پرینت باز می گرداند. همکاران ما در نمایندگی رسمی توشیبا، با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته و با تکیه بر تجربه و مهارت بالای خود، تعمیر و تعویض این قطعه را به صورت کامل و بی نقص انجام داده و دستگاه را مثل روز اول به شما تحویل می دهند.

تعمیرات توشیبا در تهران

نمایندگی توشیبا، جهت ارائه خدمات هرچه تخصصی تر به کاربران خود، اقدام به راه اندازی واحدهای تعمیرات در این مرکز نموده است. کارشناسان و مهندسین مجرب و ماهر حوزه ی تعمیرات در این واحدها مشغول به کار می باشند. هریک از محصولات این شرکت که دچار مشکل شده باشند، در واحدهای تعمیرات توشیبا در تهران به دقت بررسی شده و سپس با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته، به شکل تخصصی تعمیر می گردند. روند تعمیر در این واحدها به گونه های است که کاربران می توانند مجددا شاهد عملکرد مطلوب دستگاه خود باشند.