جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر درام پرینتر توشیبا

درام ، در قدم اول لازم است بدانیم درام در پرینتر چه نقشی دارد؟ درام پرینتر توشیبا وظیفه ی انتقال تصویر اولیه را بر روی کاغذ به عهده دارد. جنس این قطعه از سولفید کادمیوم یا سلنیوم می باشد. این مواد به نور حساس بوده و با استفاده از الکتریسیته ی ساکن چاپ برگه را امکان پذیر می کند. آسیب دیدگی درام بر کیفیت برگه های چاپ شده تاثیر مستقیم داشته و در صورت آسیب دیدگی کیفیت چاپ را کاهش می دهد. به همین دلیل تعمیر درام پرینتر توشیبا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

البته لازم به ذکر است که در اغلب موارد به دلیل حساسیت های بالا ، این قطعه قابل تعمیر نبوده و به منظور حفظ کیفیت و کارایی دستگاه لازم است درام آسیب دیده با یک نمونه ی اورجینال جایگزین شود. به یاد داشته باشید تعمیر درام پرینتر توشیبا و تعویض آن تنها باید توسط افراد متخصص و حرفه ای در واحد تعمیرات پرینتر در مرکز سخت افزار ایران انجام شود. در ادامه به بررسی نکات مهم در تعمیر درام پرینتر توشیبا می پردازیم. به منظور آشنایی بیشتر با این قطعه و رایج ترین آسیب دیدگی های مرتبط با آن، تا انتهای این مقاله را مطالعه نمایید.

تعمیر درام پرینتر توشیبا

نکات مهم در تعمیر درام پرینتر توشیبا

در تعمیر درام پرینتر توشیبا نکته ی اول استفاده از قطعه ی اورجینال می باشد. درام اورجینال کیفیت چاپ در پرینتر را تضمین می کند. توجه داشته باشید قطعات فیک یا تقلبی با توجه به قیمت کمتری که دارند متاسفانه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. این قطعات در طولانی مدت دستگاه را با آسیب دیدگی های بیشتری رو به رو می کنند. به همین دلیل استفاده از درام پرینتر توشیبا به صورت اورجینال یکی از مهم ترین نکاتی است که در تعمیر درام توشیبا باید به آن توجه داشته باشید.

نکته ی دوم مراجعه به مرکز تخصصی تعمیرات پرینتر می باشد. مهندسان و متخصصان حاضر در واحد تعمیرات پرینتر به دلیل بهره مندی از دانش های تعمیراتی می توانند تعویض درام را به درستی انجام دهند. افزار بی تجربه به دلیل عدم آشنایی با قطعات علاوه بر آنکه تعویض یا تعمیر درام پرینتر توشیبا را به درستی انجام می دهند بلکه دستگاه را با مشکلات جدی تری مواجه می کنند.

خرابی درام پرینتر توشیبا چه علائمی دارد؟

آسیب دیدگی های درام پرینتر توشیبا معمولا با نشانه هایی همراه است. همان طور که پیش تر اشاره کردیم خرابی درام پرینتر افت کیفیت چاپ در پرینتر را به دنبال دارد. در صورتی که با کاهش کیفیت چاپ رو به رو شدید بهتر است برای تعمیر درام پرینتر توشیبا اقدام کنید. امروزه دستگاه های پرینتر اغلب به یک نمایشگر مجهز شده اند. تمامی کد های خطا در این دستگاه ها از طریق این صفحه به کاربر اعلام می شود. بنابراین وجود کد خطا مربوط به درام یکی دیگر از نشانه هایی است که از خرابی درام خبر می دهد.

به منظور آگاهی از ارور به وجود آمده می توانید به دفترچه راهنمای پرینتر مراجعه کرده و علت کد خطا را پیدا کنید. اگر به دفترچه دسترسی ندارید می توانید با جستجو در اینترنت کد های مربوط به پرینتر را پیدا کرده و سپس مشکل به وجود آمده را شناسایی کنید. با وجود این راه کار ها اگر همواره به عیب یابی تخصصی پرینتر نیاز داشتید می توانید به مرکز تخصصی تعمیرات پرینتر در مرکز سخت افزار ایران مراجعه کرده و خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

مراحل عملکرد درام در پرینتر توشیبا

در این بخش قصد داریم تا شما را با مراحل عملکرد درام پرینتر توشیبا آشنا کنیم ، مراحل کارکرد این قطع به شرح ذیل است:

1.پرینتر نور تابیده شده بر روی تصویر را ذخیره می کند

2.نور را بر روی لایه ی بیرونی درام می تاباند

3.درام قابلیت های الکتریکی نور را برای جا به جایی آن بر روی برگه تغییر می دهد

4.درام پودر تونر را از طریق مگنت بر روی خود جذب می کند

5.در این بخش تونر به بخش های از درام که از بار منفی خالی شده اند می چسبد

6.درام تونر را بر روی کاغذ می ریزد

7.فیوزینگ تونر را حرارت می دهد

8.تونر پخته شده به نقاط تعیین شده می چسبد

9.فرآیند پرینتر به اتمام رسیده و برگه از دستگاه خارج می شود

نمایندگی تعمیر پرینتر توشیبا

نمایندگی تعمیر پرینتر توشیبا به منظور رفاه بیشتر مشتریان علاوه بر سرویس های فروش انواع پرینتر، تعمیرات تخصصی انواع مختلف پرینتر های لیزری و جوهر افشان را ارائه می کند. تمامی پرینتر های موجود در نمایندگی رسمی توشیبا به صورت اورجینال به فروش می رسند. ارائه ی ضمانت نامه ی معتبر همراه با این محصولات از دیگر خدماتی است که امتیازی ویژه برای مشتریان محسوب می شود.

تعمیرات تخصصی پرینتر در واحد تعمیر پرینتر در نمایندگی toshinba ارائه می شود. همچنین بهره مندی از تجهیزاتی خاص و حرفه ای سبب شده تا تعمیرات انواع پرینتر در واحد تعمیرات پرینتر توشیبا امکان پذیر باشد. تعویض قطعات پرینتر از دیگر خدماتی است که توسط کارشناسان مجرب این واحد و با استفاده از مدل های اورجینال انجام می شود. کلیه ی خدمات در نمایندگی تعمیرات توشیبا برای کاربران همراه با تضمین ارائه می شود.

شما کاربران گرامی با مراجعه به سایر صفحات وب سایت می توانید اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول را پیگیری نمایید.

محصولات توشیبااطلاعات بیشتر »
سوالات متداول توشیبااطلاعات بیشتر »
اخبار توشیبااطلاعات بیشتر »
مقالات توشیبااطلاعات بیشتر »
Rate this post