جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

کار نکردن فتوکپی

یکی از اشکالات مشاهده شده در دستگاه‌های کپی، مشکل کار نکردن این دستگاه‌هاست. بروز این اشکال به دلایل متعددی اتفاق می‌افتد که در بخش‌های آتی برخی از این دلایل توضیح و شیوه رفع آنها شرح داده خواهد شد. در صورت مواجهه با این اشکال – یعنی کار نکردن فتوکپی توشیبا – می‌توانید موارد درج شده در بخش‌های آتی را بررسی کرده و ایراد پیش آمده در دستگاه کپی خود را مرتفع سازید. در صورت تداوم مشکل پیش آمده در دستگاه کپی می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیر دستگاه کپی توشیبا تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

5/5(4 امتیاز)

علل و راه‌حل کار نکردن فتوکپی

در این بخش برخی از شایع‌ترین علل ایجاد کننده‌ی مشکل کار نکردن فتوکپی بررسی شده و کارامدترین روش‌های موجود جهت رفع این اشکال شرح داده خواهد شد. در صورت استفاده از راه‌حل‌های ارائه شده در بخش زیر و عدم رفع مشکل پیش آمده می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات کپی توشیبا تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

کار نکردن فتوکپی

یکسان نبودن تنظیمات اندازه کاغذ سینی

یکسان نبودن تنظیمات اندازه کاغذ سینی در دستگاه و درایور چاپگر؛ یکی از اشکالاتی که ممکن است سبب کار نکردن فتوکپی گردد، یکسان نبودن تنظیمات اندازه کاغذ سینی در دستگاه و درایور چاپگر است. در صورت وجود این اشکال، دستگاه قادر به چاپ نخواهد بود و نشانگر ONLINE نیز چشمک نخواهد زد. در صورت وجود چنین اشکالی در دستگاه می‌بایست از یکسان بودن تنظیمات اندازه کاغذ سینی در دستگاه و درایور چاپگر مطمئن گردید. در صورت تنظیم نبودن به بخش تنظیمات دستگاه بروید و اندازه‌ها را یکسان کنید.

تغذیه شدن یک کاغذ با اندازه‌ی مشخص شده:

برای رفع این اشکال می‌توانید کاغذی با اندازه مشخض شده در سینی یا همان کشو تغذیه نمایید.

چشمک زدن نشانگر محل تغذیه کاغذ:

کار نکردن فتوکپی ممکن است علامتی نظیر چشمک زدن نشانگر محل تغذیه کاغذ داشته باشد. علت این چشمک زدن، غیرفعال بودن ویژگیِ «انتخاب کاغذ نزدیک به اندازه‌ی سند اصلی –که از برنامه‌های خاص کاربر است» می‌باشد. غیرفعال بودن این ویژگی سبب چشم زدن نشانگر PAPER SIZE خواهد شد. در این شرایط برای رفع اشکال پیش آمده کلید را فشار دهید و به طور دستی کشو کاغذی را انتخاب نمایید تا دستگاه کار چاپ را شروع کند. علاوه بر این می‌توانید کاغذ را در سینی جانبی تغذیه کرده و کلید ONLINE را فشار دهید تا دستگاه شروع به کار کند. با این کار احتمالا مشکل کار نکردن فتوکپی رفع گردد.

نکته: در صورت فعال بودن آیکون «انتخاب کاغذ نزدیک به اندازه اصلی»، با تمام شدن کاغذ، دستگاه کپی به صورت خودکار اقدام به انتخاب کاغذی نزدیک به اندازه‌ی تنظیم شده و بسته به اندازه تصویر چاپی خواهد کرد و کار چاپ را انجام خواهد داد.

تعمیر فتوکپی توشیبا

کاربران دستگاه‌های فتوکپی توشیبا می‌توانند صرف‌نظر از نوع و مدل دستگاه خویش به مرکز تعمیرات دستگاه فتوکپی توشیبا مراجعه نمایند و تخصصی ترین خدمات و سرویس های مرتبط با دستگاه خویش را دریافت کنند. فرآیند تعمیر در مرکز تعمیرات دستگاه فتوکپی توشیبا، با بررسی و آنالیز قطعات معیوب و اختلالات پیش آمده در مکانیزم دستگاه آغاز می‌گردد و با ورود مهندسان و اِعمال تمامی تعمیراتِ مورد نیاز پایان می‌پذیرد. تلفیق دو مجموعه در مرکز تعمیر دستگاه فتوکپی توشیبا، یعنی بکارگیری نوین ترین «متدهای تعمیر» و «تجهیزات سرویس» سبب گشته تا غالب اختلالات سخت‌ افزاری و نرم ‌افزاری این دستگاه ها به بهترین شکل و با صرف مدت زمانی اندک در این مرکز رفع و برطرف گردند.