جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

فیوزینگ پرینتر توشیبا

فیوزینگ پرینتر توشیبا یکی از اجزای داخلی این دستگاه است که منجر به گرم و داغ شدن کاغذ پس از خروج از دستگاه می شود. فیوزینگ در پرینتر توشیبا و البته همه پرینتر ها متشکل از یک المنت گرم کننده، فیوزر فیلم و پرس رول است. درام تونر را به اندازه نیاز روی کاغذ می ریزد و به کمک فیوزینگ پرینتر توشیبا کاغذ حرارت می بیند و سند مربوطه چاپ می شود. پس از پایان فرایند چاپ کاغذ به کمک غلتک خروجی از دستگاه خارج می شود.

با همه حرارت بالایی که فیوزینگ دارد، این قطعه آتش نمی گیرد، زیرا سرعت بالای این قطعه است که به هیچ وجه فرصت جرقه و سوختن را به کاغذ نمی دهد. بعضی از پرینتر ها به سیستمی مجهز هستند که زمان تعویض و تعمیر فیوزینگ پرینتر را اعلام می کنند. در غیر این صورت کاربر می تواند با مشاهده خطوط اضافی روی سند چاپی متوجه اختلال فیوزینگ پرینتر خود شود.

فیوزینگ پرینتر توشیبا

دلایل خرابی فیوزینگ پرینتر توشیبا

این دلایل نه تنها در پرینتر توشیبا که در هر پرینتر دیگری می تواند در قطعه فیوزینگ اختلال و ایراد ایجاد کند.

  • نوسانات جریان برق
  • نشت مایعات
  • آلوده شدن قطعات

تعمیر فیوزینگ پرینتر توشیبا

برای تعمیر فیوزینگ پرینتر توشیبا هرگز نباید تعلل و اما و اگر داشته باشید. این قطعه در چاپ با کیفیت تاثیر مستقیم دارد و خیلی سریع باید عیب یابی و تعمیر شود. باید بدانید که اگر خرابی و اختلال فیوزینگ ثابت و محرز شود، غالبا امکان تعمیر برای آن وجود ندارد و حتما باید تعویض شود. با تعویض قدرت و عملکرد دستگاه بالا می رود.

اجرای مراحل تعویض سختی ها و پیچیدگی های خاصی دارد. حتما برای این کار باید از یک مرکز معتبر و متخصص تعمیرات پرینتر توشیبا کمک بخواهید. با وجودی که تعویض فیوزینگ اصلا کار راحت و ساده ای نیست و نیاز به مهارت و تخصص بسیار بالایی دارد، مراحل اجرای آن را در ادامه توضیح می دهیم.

آموزش تعویض فیوزینگ پرینتر توشیبا

  1. قاب سمت چپ، راست، پشت و قاب جلو پرینتر را باز کنید
  2. دو عدد پیچ را از صفحه راست فیوزینگ باز کنید
  3. پیچ سوم را از وسط چرخ دنده بزرگ روی صفحه راست فیوزینگ پرینتر باز کنید
  4.  می توانید از میان سوراخ های چرخ دنده 69T به پیچ سوم دسترسی داشته باشید. اگر چرخ دنده 69T احتیاج به تنظیم دارد. لازم است اول چرخ دنده سرغلتک فشار را باز کنید. برای باز کردن چرخ دنده سر غلتکِ فشار باید خار را به سمت عقب فشار دهید.
  5. اکنون قاب را باز کنید و 3 عدد پیچ را از صفحه راست فیوزینگ باز نمایید
  6. کابل کانکتور فیوزینگ پرینتر توشیبا را با فشار دادن و آزاد کردن خار پشت کانکتور باز کنید
  7. پنج کابل کانکتور کوچک را از برد ECU جدا کنید
  8. کانکتورهای تخت را باز کنید
  9. یک پیچ را از سنسور خروج کاغذ باز نمایید و سنسور خروج کاغذ را از چاپگر خارج کنید
  10. اکنون می توانید تعویض فیوزینگ پرینتر توشیبا را انجام دهید.
  11. تمام مسیر را از انتها به ابتدا اجرا کنید تا کار جمع شود.

نمایندگی توشیبا

نمایندگی توشیبا درگاهی امن و ایمن است که خدمات مختلفی را در حوزه فروش، پس از فروش و تعمیرات دستگاه فتوکپی توشیبا به کاربران خود ارائه می دهد. این نمایندگی تحت نظارت مرکز سخت افزار ایران است. امکانات و تسهیلات بسیار متنوع و کاربردی برای کاربران خود تدارک دیده است تا هر کاربر بر اساس نیاز خود یکی از پکیج های موجود را انتخاب و استفاده نماید. کمپانی توشیبا یک شرکت فعال در صنایع مختلفی از حوزه الکترونیک است. انواع و اقسام لوازم خانگی، ماشین های اداری، کالاهای هوشمند و لوازم صوتی و تصویری، حوزه های اصلی فعالیت کمپانی توشیبا است که هر کدام زیر مجموعه های بسیار گسترده و متنوعی دارند.

در نمایندگی کپی توشیبا همه این محصولات به صورت تخصصی و حرفه ای تحت حمایت و پشتیبانی قرار می گیرد. هر کاربر می تواند بر اساس نیازسنجی که انجام می دهد، از امکانات و تسهیلات بی نظیر و بسیار مفید استفاده کند. تمامی سرویس ها و خدمات همراه با ارائه ضمانت نامه های رسمی و کتبی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید و جزئیات بیشتر را از کارشناسان مربوطه جویا شوید.

Rate this post