در دستگاه های کپی توشیبا در صورت بروز مشکلات و اختلالاتی در دستگاه، این مشکلات با یک سری ارورها نمایش داده می شوند. این خطاها هم مربوط به مشکلات سخت افزاری دستگاه و هم نرم افزاری آن می شوند. در نتیجه با بررسی کد ارورها دستگاه کپی توشیبا ، می توان مشکل را پیگیری کرد. یکی از این ارورهای رایج، خطای call for service است. با دانستن دلیل بروز ارور call for service می توان مشکل به وجود آمده در دستگاه را پیگیری و برای رفع آن اقدام کرد. در این آموزش می خواهیم دلیل بروز خطای call for service دستگاه کپی توشیبا را بررسی کرده و در ادامه نحوه رفع آن را آموزش دهیم.
دلیل خطای call for service دستگاه کپی توشیبا چیست؟
این کد با علامت های c410، c440 و c450 نمایش داده می شوند. دلیل بروز ارور call for service، به مشکلات بخش فیوزینگ دستگاه کپی توشیبا مربوط می شود. این قطعه در فرایند آخر چاپ نقش دارد و موجب نقش بستن متن و تصاویر روی کاغذ می شود. در زمان بروز کد خطای call for service، دستگاه داغ می شود و حرارت آن از حالت نرمال بیشتر می شود. از آن جایی که نقش این قطعه مستقیما در فرایند چاپ است، قطعا بروز مشکل در آن می تواند روند کار دستگاه را مختل کرده و مشکل ساز شود.
رفع خطای call for service فتوکپی توشیبا
برای رفع این ارور باید ابتدا دو دکمه یا کلید 0 و 8 را روی دستگاه کپی به صورت همزمان با هم نگه داشت و در همین حال دستگاه کپی را روشن کرد. بعد از روشن شدن دستگاه کپی، کد 400 را وارد کرده و در ادامه گزینه اینتر را بزنید. در کادری که نمایش داده می شود، عدد 0 را وارد کرده و اوکی کنید. به این ترتیب معمولا باید خطای call for service برطرف شود. به هر حال این امکان وجود دارد که حتی با دنبال کردن این دستورالعمل ها نیز ارور call for service برطرف نشود. در این شرایط باید از یک مرکز تعمیرات تخصصی در زمینه عیب یابی و تعمیر دستگاه های کپی توشیبا کمک گرفت. در این خصوص ممکن است بعد از بررسی و عیب یابی تعمیرکار تعویض ترمیستور دستگاه را مد نظر قرار دهد و با تعویض این قطعه ارور ایجاد شده در سیستم را برطرف کند. یکی از مراکز تخصصی در زمینه تعمیرات دستگاه های کپی توشیبا، مرکز سخت افزار ایران است که می توان برای دریافت حرفه ای ترین خدمات از جمله تعمیر فیوزینگ دستگاه کپی توشیبا، از کارشناسان این مرکز کمک گرفت.