جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

باتری لپ تاپ توشیبا

باتری لپ تاپ یکی از اصلی‌ترین قطعات این دستگاه است که وظیفه تأمین نیروی الکتریسیته را برعهده دارد. لپ تاپ ها، تمام انرژی موردنیاز خود را از باتری دریافت می‌نماید از همین رو صحت عملکرد این قطعه از اهمیت شایانی برخودار است. تا آنجا که کیفیت باتری و مدت زمان شارژدهی آن یکی از آیتم هایی است که کارخانه‌های سازنده مانور تبلیغاتی فراوانی بر روی آن می‌دهند.

عمر طولانی باتری یکی از ملاک‌های موجود برای افرادی است که قصد تهیه و خرید لپ‌تاپ را دارند. آشنایی با انواع لپ تاپ، بهترین برند ارائه دهنده لپ‌تاپ، راهکارهای موجود جهت تعمیر باتری لپ تاپ و در نهایت روش های نگهداری از باتری لپ‌تاپ می‌تواند برای کاربران این دستگاه مفید است.

تعمیر باتری لپ تاپ توشیبا

تعمیر باتری لپ تاپ توشیبا

تعمیر باتری لپ تاپ توشیبا و دیگر برندها زمانی انجام می شود که این قطعه عملکرد درستی نداشته باشد. عواملی همچون استهلاک باتری به مرور زمان، نوسانات برق و استفاده مداوم و نادرست از باتری به این قطعه آسیب رسانده و عملکرد آن را مختل می کنند. حتی برخی از مشکلات نرم افزاری، مانع از شناسایی شدن باتری در لپ تاپ شده و مشکلاتی را ایجاد می کنند. برخی کاربران هم می گویند که لپ تاپ شان روشن می شود اما نمی توانند آن را شارژ کنند.

همچنین اگر دیدید که چراغ شارژ روشن شده ولی دستگاه روشن نمی شود، احتمالا نیاز به تعمیر باتری لپ تاپ یا تعویض این قطعه است. بهتر است در این شرایط، از یک تعمیرکار حرفه ای بخواهید دستگاه را عیب یابی کرده و اقدامات لازم برای برطرف کردن مشکلات باتری را انجام دهد.

تعویض باتری لپ تاپ توشیبا

باتری لپ تاپ توشیبا و سایر برندها در بیشتر موارد قابل تعمیر نیست یا ترمیم آن صرفه اقتصادی ندارد. از طرفی تداوم مشکلات باتری، به سایر قطعات هم آسیب رسانده و حتی خطر انفجار این قطعه را به دنبال دارد. بنابراین بهتر است با تعویض باتری لپ تاپ Toshiba در زمان مناسب، از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید. برای تعویض باتری لپ تاپ های قدیمی، کار سختی پیش رو ندارید؛ کافی است درب پشتی را باز کرده، باتری را بیرون آورده و نمونه جدید را به جای آن نصب کنید. اما برای تعویض باتری لپ تاپ های جدید که قابل جدا شدن نیستند، باید از تعمیرکاران کمک بگیرید.

روش های افزایش طول عمر باتری لپ‌تاپ

اگرچه باتری لپ‌تاپ قطعه آسیب پذیری است و خیلی زود در سراشیبی فرسایش می افتد، با این حال تنها با اجرای چند روش ساده می توان عمر مفید آن را افزایش داد. برخی از بهترین روش ها برای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ توشیبا و دیگر برندها عبارتند از:

استفاده از شارژر اصلی

متاسفانه برخی از کاربران برای شارژ کردن باتری لپ‌تاپ خود از شارژرهای متفرقه استفاده می کنند. اگر چنین عادتی دارید، هرچه زودتر آن را ترک کنید؛ چون ولتاژ شارژرها با هم متفاوت است و این یک عامل آسیب زا برای باتری محسوب می گردد. بهتر است برای افزایش عمر باتری لپ تاپ، تنها از شارژر اورجینال استفاده کنید.

استفاده از برنامه های مدیریت مصرف باتری

شما می توانید برای مدیریت مصرف باتری لپ تاپ توشیبا و سایر برندها و افزایش عمر این قطعه، از نرم افزارهایی که با این هدف طراحی شده اند، استفاده کنید. این قبیل برنامه ها، زمانی که شارژ باتری کم است وارد عمل شده و سرعت راه اندازی ریز پردازنده ها را کاهش می دهند. در نتیجه سیستم حداکثر بهره را از باتری می برد و این قطعه در شرایط بهینه کار می کند.

تنظیم نور نمایشگر

برای افزایش عمر باتری لپ تاپ، بهتر است میزان نور صفحه نمایش را در حالت پایین تنظیم کنید. با این کار، بخش قابل توجهی از انرژی باتری صرف انجام امور دیگر شده و مدت زمان نگهداری شارژ افزایش پیدا می کند.

قطع کردن صدا

شاید ساده به نظر برسد؛ اما قطع کردن صدا می تواند تاثیر بسیاری در بالا رفتن عمر کوتاه مدت باتری لپ‌تاپ شما داشته باشد. بهتر است تنها زمانی که به صدای سیستم نیاز دارید، این بخش را فعال کنید.

فعال سازی حالت hibernate

وارد تنظیمات لپ تاپ شده و hibernate  را فعال نمایید. در این حالت، همه بازی ها و برنامه های در حال اجرا به صورت خودکار ذخیره می شوند. به این ترتیب، وقتی قصد استفاده مجدد از لپ تاپ را دارید، برنامه ها با سرعت بیشتری و به همان شکلی که بودند باز خواهند شد.

خاموش کردن وای فای

برای افزایش عمر باتری لپ تاپ توشیبا و سایر برندها بهتر است تا وقتی که به اینترنت نیاز ندارید، گزینه وای فای را فعال نکنید.

دیفرگ کردن هارد

مرتب سازی یا دیفرگ کردن هارد، کمک زیادی به بالا رفتن عمر باتری لپ‌تاپ Toshiba و دیگر برندها می کند. این کار باعث مرتب شدن فایل ها می شود و شرایطی را فراهم می کند که هارد برای دسترسی اطلاعات کمتر جستجو کند.

تعویض باتری لپ تاپ توشیبا

توجه به میزان شارژ باتری، یکی از روش های نگهداری از باتری لپ تاپ

نخستین اصل که جهت نگهداری از باتری لپ تاپ می‌بایست به آن توجه کنیم توجه به میزان شارژ موجود در باتری است. بهتر است حتی الامکان از اینکه شارژ باتری به صفر برسد، پیشگیری نمایید. در صورتیکه شارژ باتری دستگاه خالی شد هرگز  قبل از شارژ آن را روشن نکنید.

معمولاً باتری‌های لیتیومی لپ‌تاپ ۲ تا ۳ سال عمر مفید دارند که این عمر مفید را با بکارگیری برخی تدابیر نرم افزاری می‌توان به دستگاه هدیه داد. البته عمر باتری به عواملی چون فناوری ساخت، شرکت سازنده باتری و … نیز بستگی دارد.

دورنگه داشتن لپ تاپ از گرما

دومین اصل در نگهداری از باتری لپ‌تاپ آن است که لپ‌تاپ در معرض دما و گرمای بالا قرار نگیرد. قرار نگرفتن در معرض دمای زیاد می‌تواند باعث افزایش عمر باتری لپ تاپ شود.

همیشه به آزاد بودن مسیر تهویه هوای لپ‌تاپ توجه کنید و موجبات آن را فراهم سازید. استفاده از فن‌های لپ‌تاپ که با USB کار می‌کنند اگرچه دستگاه را خنک می‌کنند اما مصرف باتری لپ‌تاپ را به شدت افزایش داده و کاهش عمر باتری را سبب می‌گردند.

بروزرسانی درایوها و نرم افزارهای لپ تاپ

اصل دیگری که در نگهداری از باتری لپ تاپ می‌توان به آن اشاره کرد، بروزرسانی مرتب درایوها و نرم‌افزارهای لپ‌تاپ است. نسخه‌های جدید نرم افزاری برای این تولید می‌شوند که بهینه‌سازی بیشتری در سیستم ایجاد کنند.

بنابراین بروز کردن این دو بخش می‌تواند در مصرف باتری لپ‌تاپ اثرگذار باشد. برای این کار کافی است به کنترل پنل و بخش windows Update بروید و در آن فهرستی از بروزرسانی های موجود را مشاهده کنید. این کار نقش مؤثری در کاهش مصرف باتری لپ تاپ و به تبع آن افزایش عمر مفید این قطعه دارد.

روشهایی دیگر جهت نگهداری از باتری لپ تاپ

در این بخش روش‌هایی دیگر جهت نگهداری از باتری لپ‌تاپ، فهرست وار با شما به اشتراک گذاشته می‌شود:

  • اول دوشاخه را به پریز برق بزنید و سپس فیش آداپتور برق را به لپ‌تاپ متصل کنید.
  • شارژکردن باتری پیش از آنکه شارژ آن کاملاً خالی شود. (در باتری‌های قابل شارژ لیتیوم یونی نباید تا اتمام شارژ باتری صبر کرد اما در باتری‌های نیکلی اتمام شارژ اشکالی ندارد).
  • استفاده از آداپتور AC به جای باتری در صورت امکان
  • تنظیمات ذخیره انرژی سیستم ‌عامل در بالاترین حالت خود (فعال کردن حالت Power Saving)
  • کاهش نور صفحه نمایش
  • بستن برنامه‌های فعال در پس زمینه
  • غیرفعال کردن تنظیمات اتوماتیکی مانند چک‌کننده هجی کلمات (spell checker) یا محاسبه خودکار (auto recalculate)
  • عدم استفاده از شارژر سایر دستگاه‌های مشابه و غیر مشابه.
  • استفاده از حالت Hibernate به جای Sleep
  • Defragment کردن لپ تاپ
  • اگر می‌خواهید برای مدت خیلی طولانی (مثلا چند هفته) از باتری استفاده نکنید، آن را از لپ‌تاپ خود جدا کنید. البته باید شارژ آن ۴۰ درصد باشد و سپس آن را جدا کنید. همچنین توجه داشته باشید که باید باتری را در مکانی به دور از رطوبت قرار دهید. در کل دمای بسیار مناسب برای نگهداری آن بین صفر تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد است.
  • افزایش رم دستگاه و بکارگیری حافظه های SSD
  • تمیز نگهداشتن اتصالات باتری

برترین شرکت سازنده باتری لپ تاپ

جهت پاسخگویی به این پرسش کارشناسان، لپ‌تاپ‌های توشیبا، اپل، ایسوس، دل، اچ پی، لنوو و ایسر را در شرایط مساوی مورد بررسی قرار دادند. در این بررسی تمامی لپتاپ‌ها با شارژ صددرصد شروع به کار کرده و روند یکسانی از مصرف انرزی را پشت سر گذاشتند. بررسی‌های نهایی حاکی از آن بود که کمپانی اپل درباره عمر باتری لپ تاپ هایش ادعای واقعی تری داشته است، در حالیکه ادعای دو کمپانی دل و اچ پی درباره عمر باتری لپ‌تاپ‌ها بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی بود که در واقعیت به کاربران گفته شده است.

ادعای کمپانی‌های سازنده باتری لپ‌تاپ

اچ پی

  • ادعای کمپانی اچ پی: ۹ ساعت و ۴۸ دقیقه
  • واقعیت: ۵ ساعت و ۲ دقیقه

اپل

  • ادعای کمپانی اپل: دوام حداقل ۱۰ ساعت
  • واقعیت: دوام ۱۰ ساعت و ۱۵ دقیقه

تیجه این آزمایش بیانگر آن است که باتری لپ‌ تاپ ‌های اپل، ایسوس و ایسر کارایی بهتری نسبت به دیگر برندهای مطرح شده در این آزمایش دارند. در آخر باید اعلام کرد که لپ‌تاپ‌های مورد استفاده از انواع مدل‌های مختلف برای هر کدام از برندهای مطرح شده بودند.

خدمات مرتبط با تعمیرات باتری

  • نصب نرم‌افزار جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • عیب‌یابی آداپتور
  • عیب‌یابی دستگاه، شارژر، مدار شارژر، کابل و …
  • تست باتری لپ تاپ
  • تغییرات در تنظیمات دستگاه جهت کاهش مصرف انرژی
  • کالیبره کردن باتری لپ تاپ در مرکز تعمیر باتری لپ تاپ
  • احیا باتری لپ تاپ در مرکز تعمیر باتری لپ تاپ
  • تعویض سلول باتری لپ تاپ
  • شوک دادن به باتری لپ تاپ (پس از عیب‌یابی باتری)

نمایندگی توشیبا و واحدهای تعمیرات توشیبا

نمایندگی توشیبا با تجهیز کارشناسان خویش به امکاناتِ پیشرفتۀ فروش و تعمیر توانسته است خود را بعنوان یکی از مراکز پیشرو در این دو حوزه مطرح سازد. نمایندگی توشیبا در بخش «فروش» عرضه‌کنندۀ تمامی تولیدات کمپانی توشیبا و در بخش «خدمات پس از فروش» ارائه‌دهندۀ تمامی خدمات تخصصی تعمیر و بازسازی محصولات توشیبا نظیر تعمیر و بهسازی باتری لپ تاپ است.

خدمات ارائه شده در این مرکز، محدود به دستگاهی خاص نیست و تمامی تولیدات کمپانی توشیبا را در برمی‌گیرد. خدمات ارائه شده در این مرکز دربردارنده محصولاتی نظیر تبلت، نوت‌بوک، فتوکپی، پرینتر، تلفن همراه، هارددیسک، تلویزیون و … هستند.

 

3.3/5(3 امتیاز)