جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

چرا تلویزیون تصویر ندارد

خرابی تصویر تلویزیون یکی از اشکالات رایج در میان عیوب پیش آمده در این دستگاه است که البته امکان رفع آن، عموماً امکانپذیر است. عللی که سبب نبود تصویر در تلویزیون می گردند بسیار متعدد بوده و روش های رفع آنها نیز بسیار متنوع است. به عبارتی دیگر بسته به اشکال پیش آمده و علت آن، راهکار مورد استفاده جهت رفع این اشکال نیز متفاوت است. در این مقاله بر آنیم تا این موضوع تصویر نداشتن تلویزیون را بررسی کنیم و راهکارهای موجود جهت حل این اشکال را مطرح نماییم.

تصویر نداشتن تلویزیون توشیبا

علل تصویر نداشتن تلویزیون

در این بخش به بررسی تخصصی این موضوع تصویر نداشتن تلویزیون می پردازیم. این ایراد می تواند علل متعددی داشته باشد که برخی از آنها عبارتند از:

صفحه سیاه و بدون تصویر در تلویزیون

اگر تلویزیون نمی تواند در یکی از ورودی های سیگنال ویدیو، تصویری را نمایش دهد اما ورودی های سیگنال ویدیو دیگر سالم هستند، پس این نوع علامت تلویزیون به خاطر وجود مشکل در مادربرد است.

تصویر نیست اما چراغ ال ای دی روشن است

اگر با مشکل تصویر نداشتن تلویزیون روبرو هستید اما چراغ ال ای دی روشن شده و از قرمز به آبی یا سبز تغییر رنگ می دهد به این معنی است که مادربرد سیگنال Start-up را به برد PSU ارسال می کند.

خطوط یا نوار عمودی روی صفحه

 اگر خط یا نوار در میان منوی OSD و همه ورودی های سیگنال ویدیویی دارای اثر یکسانی باشد ، به معنی خرابی پانل LCD تلویزیون است.

تصویر نگاتیوی (Negative)

 این نوع مشکل به خاطر وجود نقصی در مدار GAMMA در برد T-con ایجاد می شود. پس فقط برد T-con را تعویض کنید و مشکل برطرف خواهد شد.

به هم ریختگی تصویر (Distortion)

عیب یابی این بخش نسبتاً دشوار است و نیاز به بررسی های کارشناسانه دارد اما در بیشتر مواقع دلیل اینکه تلویزیون نصویر ندارد و به هم ریخته است برد T-con یا مادربرد می باشد.

وارونه بودن تصویر تلویزیون

این نوع علامت به خاطر تنظیمات فریمور مادربرد یا خرابی فریمور ایجاد می شود.

این مقاله را از دست ندهید: چرا تلویزیون ناگهان خاموش می شود؟

نیمی از تصویر غیر عادی و نیمی دیگر عادی است

ارگ تصویر نداشتن تلویزیون به صورت نصفه رخ داده، به احتمال زیاد برد T-con ایراد دارد. 

خطوط یا نوار افقی روی تصویر

اگر خط یا نوار در میان منوی OSD و همه ورودی های سیگنال ویدیویی دارای اثر یکسانی باشد ، به معنی خرابی پانل LCD تلویزیون است.

نیمی از صفحه خالی است و نیمی دیگر عادی است

عمدتا این نوع علامت به خاطر کابل (های) FPC ایجاد می شود. این کابل خروجی از T-CON به برد راه انداز Source Driver) Source) است. در این وضعیت علاوه بر کابل FPC ، کانکتورهای آن در برد T-CON و برد راه انداز Source نیز می بایست بررسی گردند. بعضی از همکاران در حوزه تعمیر، بر این تصورند که پس از تعویض برد T-con و حل شدن این مشکل، کار به پایان رسیده است اما مشکل واقعی فقط به خاطر وجود لحیم سردی در کانکتور یا غیره است.

خرابی تصویر تلویزیون و پر بودن تصویر از خطوط رنگی عمودی

در مورد این مشکل تلویزیون ، باید منوی OSD را اجرا کرد تا مطمئن شویم. اگر منوی OSD به صورت عادی روی صفحه نمایش داده می شود اما پس زمینه آن پر از خطوط عمودی است ، پس این مشکل به خاطر مادربرد یا کابل LVDS ایجاد می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید: تعمیر خرابی رنگ تلویزیون توشیبا

نمایندگی توشیبا و واحد های تعمیرات توشیبا

نمایندگی توشیبا با تجهیز کارشناسان خویش به امکاناتِ پیشرفتۀ فروش و تعمیر توانسته است خود را به عنوان یکی از مراکز پیشرو در این دو حوزه مطرح سازد. نمایندگی توشیبا در بخش «فروش» عرضه‌کنندۀ تمامی تولیدات کمپانی توشیبا و در بخش «خدمات پس از فروش» ارائه‌دهندۀ تمامی خدمات تخصصی تعمیر و بازسازی محصولات توشیبا خدمات ارائه شده در این مرکز، محدود به دستگاهی خاص نیست و تمامی تولیدات کمپانی توشیبا را در برمی‌گیرد. خدمات ارائه شده در این مرکز دربردارنده محصولاتی نظیر تبلت، نوت‌بوک، فتوکپی، پرینتر، تلفن همراه، هارددیسک، تلویزیون و … هستند. تمامی سرویس‌های ارائه شده در این مرکز مبتنی بر اصول و استانداردهای جهانی است که از سوی شرکت‌ سازنده مطرح شده‌اند.

معرفی توشیبا سرویس

شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به دیگر بخش های وب سایت با خدمات و سرویس های ارائه شده در نمایندگی توشیبا آشنا شوید. در سایر بخش های این وب سایت مطالبی با عنوان مقالات توشیبا (حاوی مطالبی مرتبط با ترفندهای تعمیر، شیوه رفع عیوب و … ) ، اخبار توشیبا (حاوی خبرهای جدید از محصولات توشیبا) ، محصولات توشیبا (حاوی مطالبی در ارتباط با معرفی جدیدترین محصولات توشیبا) و پاسخگویی به سوالات متداول توشیبا (حاوی پرسش های کاربران و پاسخ های کارشناسان) ارائه گشته است.

2/5(1 امتیاز)