جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

علت سیاهی برگه کپی توشیبا

علت سیاهی برگه کپی توشیبا چیست؟ یا چرا کپی های گرفته شده، کاملا سیاه  و تیره هستند؟ این سوالات از جمله سوالات پر تکرار کاربران در بخش دستگاه کپی است. از آنجا که این مشکل بسیار فراگیر و اپیدمی است، تصمیم گرفتیم یک بار برای همیشه به آن پاسخ دهیم تا همه کاربران دستگاه فتوکپی توشیبا با مراجعه به بخش سوالات، بتوانند پاسخ آن را درجا و بدون معطلی بیابند.

طبیعی است وقتی تعداد پرسش ها درباره یک موضوع خاص افزایش می یابد، نشان دهنده درگیری بسیاری از کاربران با آن مشکل است. لذا امروز می خواهیم علت سیاهی برگه کپی توشیبا را دقیق و موشکافانه بررسی کنیم. بدیهی است که هر کاربر با استفاده از این علائم و نشانه هایی که در ادامه مطرح می کنیم، می تواند اندک اطلاعاتی در این زمینه به دست آورد، اما برای اجرای صحیح تعمیرات دستگاه کپی بدون شک باید از یک مرکز معتبر و استاندارد کمک بخواهیم تا کیفیت تعمیر تضمین شده باشد.

علت سیاهی برگه کپی توشیبا

برای اطلاعات بیشتر مطلب «تعمیر دستگاه کپی» را بخوانید.

اصلی ترین دلایل سیاهی و تیرگی کپی

علت سیاهی برگه کپی توشیبا می تواند مربوط به عملکرد نا کافی پاک کن درام، خرابی تونر کارتریج یا پر شدن کارتریج از تونر باشد. برای حل این مشکل در اولین و ساده ترین اقدام باید دستگاه را باز کنید و وضعیت کارتریج را چک کنید. با مشاهده تونر ریخته، دستگاه را با دقت تمیز کنید؛ در نهایت تونر کارتریج را تعویض کنید.

اگر کاتریج سالم بود و هیچ مشکلی نداشت، باید درام را چک کنید. وضعیت درام و عملکرد درست و به جای پاک کن درام در کیفیت سند چاپی بسیار تاثیر گذار است. در نهایت بهترین راه حل این است که از یک مرکز مجاز و معتبر کمک بخواهید.

چرا کپی های گرفته شده، کاملا سیاه  و تیره هستند؟

اگر بگوییم علت سیاهی برگه کپی توشیبا کمی پیچده و سخت است، مطمئن باشید که اغراق نکرده ایم. این را بر اساس تجربه تعمیرکاران و تکنسین ها می گوییم. کپی های سیاه و تیره، نه تنها ظاهر خوشایندی ندارند، بلکه مصرف جوهر را در دستگاه کپی توشیبا بالا می برند و در نهایت یک کپی بی کیفیت و بلا استفاده تحویل می دهند.

این اتفاق می تواند ریشه در قطعات مختلفی از دستگاه کپی داشته باشد، مثلا خرابی کارتریج. گاهی نیز استفاده از برگه نامناسب می تواند زمینه ساز تیرگی و سیاهی سند چاپی شود.

تنظیمات تراکم

در دستگاه های کپی، تنظیماتی وجود دارد که میزان تراکم چاپ را مشخص می کند. توصیه می کنیم پیش از آنکه به سراغ تعمیر دستگاه بروید، چک کنید که آیا مشکلی در این قسمت وجود دارد یا خیر. ممکن است میزان تراکم، بیش از حد تیره انتخاب شده باشد. بنابراین باید تراکم که با نام density مشخص می شود را روی مقدار پایین تری تنظیم کنید.

درام قدیمی

درام قدیمی ممکن است منجر به ایراد در تصاویر شود و می تواند به عنوان علت سیاهی برگه کپی توشیبا شناخته شود. اگر فکر می کنید عمر درام دستگاه شما رو به پایان است، تعویض آن به احتمال زیاد مشکل را حل خواهد کرد. اگر درام در داخل یک کارتریج قابل تعویض قرار گرفته باشد، نیازی به جابجایی خاصی نیست. با این حال، اگر درام در یک واحد جداگانه قرار دارد، باید دستورالعمل های خاصی را دنبال کنید تا از قرار گرفتن آن در معرض نور مستقیم خورشید جلوگیری کنید. بنابراین بهتر است برای تعویض درام از یک متخصص کمک بگیرید.

نمایندگی تعمیر درام توشیبا

تونر بی کیفیت

برخی تونرهای موجود در بازار، کیفی خوبی ندارند و معمولاً تیره تر هستند. بهترین کار خرید تونری است که توسط شرکت سازنده دستگاه شما ارائه شده باشد. سعی کنید تنظیمات چگالی را برای جبران تفاوت تغییر دهید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، برای تعمیر اقدام کنید.

کارتریج تونر معیوب

گاهی اوقات یک مشکل ذاتی در خود کارتریج تونر وجود دارد که با تنظیمات دستگاه مانند تراکم، قابل اصلاح نیست. اگر فکر می کنید مشکلی در کارتریج وجود دارد، آن را جایگزین کنید و یک کپی آزمایشی بگیرید تا ببینید آیا این مشکل برطرف می شود یا خیر. اگر مشکل را حل نکرد، برای تعمیر اقدام کنید.

اجزای داخلی کثیف

 تعدادی از قطعات دستگاه کپی از جمله اتصالات، لنزهای داخلی، مسیر کاغذ و آینه ها وجود دارد که به طور منظم نیاز به تمیز کردن دارند. هنگامی که یک یا چند قسمت از آن ها کثیف می شود، دستگاه کپی ممکن است صفحاتی تیره تر از حد معمول چاپ کند. یک متخصص باید همیشه قطعات دستگاه کپی را تمیز کند. هنگامی که آن ها به درستی تمیز نمی شوند، ممکن است دستگاه آسیب ببیند.

نمایندگی تعمیرات کپی توشیبا

دستگاه کپی یکی از محصولات پر کاربرد در ادارات و سازمان های مختلف است. این دستگاه به دلیل استهلاک بسیاری که متحمل می شود، همواره به سرویس های دوره ای و تعمیر و ترمیم نیاز دارد تا بتواند عملکرد صحیح خود را حفظ کند. برای تعمیر دستگاه کپی توشیبا همه امکانات و تجهیزات لازم را فراهم کرده ایم. تعمیرکاران و تکنسین های این واحد تخصصی همگی در زمینه کاری خود سال ها تجربه دارند و مهارت کافی برای اجرای بهترین تعمیرات کپی توشیبا را دارا هستند.

در این مرکز می توانید صفر تا صد خدمات مربوط به دستگاه فتوکپی توشیبا را دریافت کنید. علاوه بر دریافت خدمات در حوزه عیب یابی، ترمیم و تعمیر و تعویض، می توانید بهترین و مرغوب ترین مواد مصرفی سازگار با این دستگاه را از این مرکز تهیه کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

نمایندگی توشیبا

از آنجا که کمپانی توشیبا در صنایع مختلفی از فناوری و تکنولوژی فعالیت دارد، محصولات بسیار متنوعی را تولید و روانه بازار می کند. در نمایندگی رسمی توشیبا همه محصولات این کمپانی را در دو حوزه فروش و خدمات پس از فروش حمایت و پشتیبانی می کنیم. این نمایندگی افتخار دارد که به گزینه اول کاربران توشیبا برای دریافت انبوهی از خدمات ریز و درشت تبدیل شود.

در تعمیرات توشیبا می توانید با استفاده از انبوهی از خدمات مفید و کاربردی، صفر تا صد نیاز های خود را برطرف سازید. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید و جزئیات بیشتر را از کارشناسان مربوطه جویا شوید.

Rate this post