جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

کاغذ مناسب برای دستگاه‌های کپی

بی‌توجهی به ویژگی‌های کاغذ مناسب برای دستگاه‌های کپی سیاه و سفید و استفاده از هر نوع کاغذی برای کپی گرفتن با این دستگاه‌ها، سبب بروز اشکالاتی چون گیر کردن کاغذ، مچاله شدن کاغذ و مواردی از این دست در دستگاه کپی می‌گردد. بنابراین توصیه می‌شود در حین خرید و تهیه کاغذهای دستگاه کپی مورد استفاده‌تان، ویژگی‌های یک کاغذ مناسب جهت استفاده در دستگاه کپی را در نظر داشته و بر این اساس اقدام نمایید.

توجه به ویژگی‌های کاغذ مناسب برای دستگاه های فتوکپی سیاه و سفید و البته رنگی یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان جهت پیشگیری از خرابی کاغذکش دستگاه کپی انجام داد. توجه به این موضوع و خرید کاغذ بر اساس فاکتورهای درج شده در دفترچه راهنمای دستگاه کپی، احتمال بروز خرابی در کاغذ کش و استهلاک سایر قطعات این دستگاه را به حداقل می رساند.

4/5(2 امتیاز)
کاغذ مناسب برای دستگاه‌های کپی

ویژگی‌های کاغذ مناسب برای دستگاه‌های کپی

کاغذ مناسب برای دستگاه‌های کپی واجد ویژگی‌هایی است که در این بخش به آنها اشاره خواهد شد. در صورتی که نوع کاغذ سازگار با دستگاه خود را نمی‌دانید توصیه می‌شود از دانش و راهنمایی‌های کارشناسان حوزه تعمیر دستگاه کپی کمک بگیرید. برای تماس با کارشناسان مرکز تعمیرات دستگاه کپی توشیبا  می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت اقدام نمایید. در حین انتخاب کاغذ مناسب برای دستگاه‌های کپی می‌بایست نکاتی چون جنس، وزن، نوع بافت کاغذ و کیفیت کاغذ مورد توجه واقع شود. کاغذ مورد استفاده در دستگاههای کپی باید وزنی در حدود ۸۰ گرم داشته باشد.

ضمن آنکه اندازه برگه ها نیز معمولا در سایزهای A3, A4,A5 می‌بایست استاندارد باشد. توصیه می‌شود حتی الامکان جهت کپی گرفتن از کاغذ رنگی استفاده نشود، جز در مواقعی خاص و ضروری. دلیل این توصیه آن است که رنگدانه های کاغذهای رنگی به خاطر عبور از یونیت هیتر کپی و یونیت درام دستگاه کپی، اثر منفی بر یونیت تفلون و درام پرینتر و دستگاه کپی می‌گذارند. بی‌توجهی به این نکات ساده در حین انتخاب کاغذ مناسب برای دستگاه‌های کپی سبب گیر کردن کاغذ و افزایش استهلاک کاغذکش دستگاه و سایر قطعات می‌گردد.

کاغذ مناسب برای دستگاه های فتوکپی رنگی و سیاه سفید

نکته دیگری که در انتخاب کاغذ مناسب برای دستگاه‌های کپی می‌بایست مدنظر قرار گیرد تمرکز بر استفاده از کاغذهایی است که توسط برندهای معروف و خوش نام تهیه می‌شوند. کاغذ مورد استفاده از برندهای معروف باشد تا احتمال تقلبی بودن کاغذ را کاهش دهیم.در صورتی که قصد دارید از برند ناشناخته‌ای کاغذ تهیه کنید، ابتدا برگه‌های مدنظرتان را تست و امتحان کنید (پیش از کسب اطمینان از کیفیت کاغذ، از خرید انبوه خودداری نمایید).

باید توجه داشت که برخی کاغذها به خاطر نوع بافت آنها در حین استفاده پرز می دهند و ذرات ریزی را در دستگاه های کپی پراکنده می‌کنند. همین موضوع سبب آسیب سنسورهای عبور کاغذ، سلوتوئیدها و از همه مهمتر کاغذکش ها و رول های هدایت کاغذ در پرینترها و فتوکپی ها می شود. همیشه این نکته را مدنظر داشته باشید که کاغذ از بدو ورود به دستگاههای کپی و پرینتر تا لحظه خروج، مسیر بسیاری را پشت سر می‌گذارد و با قطعات بسیاری در تماس است؛ ازهمین رو یکی از ارکان اصلی در حفظ و افرایش عمر مفید دستگاه‌های کپی است.

نمایندگی دستگاه کپی توشیبا

نمایندگی دستگاه کپی توشیبا جهت ارائه هر چه تخصصی تر خدمات به کاربران خویش، پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات روز دنیا را در اختیار کادر فنی و کارشناسان حاضر در این مرکز قرار داده است و در تلاش است تا با رفع نواقص و اشکالات مطرح شده از سوی کاربران و مشتریان گرامی بالاترین سطح کیفی خدمات را در دو حوزه تعمیر و فروش، به آنان ارائه نمایند. مزیت ویژه این مرکز حضور برترین کارشناسان حوزه تعمیر و نظارت بر سطح کیفی خدماتی است که توسط کارشناسان و کارکنان حاضر در این مجموعه ارائه می گردد.

کارشناسان این مرکز تمامی توان و امکانات خویش را به کار بسته اند تا خدماتی لایق و سزاوار نام توشیبا به کاربران آن ارائه دهند. امتیازات دیگر نمایندگی کپی توشیبا صرفه‌جویی در زمان و هزینه، سرعت بالای انجام تعمیرات توشیبا، انجام مشاوره پیش از تعمیر و اعلام نتیجه‌ی نهایی پس از تعمیر و سرویس دستگاه‌هایی است که سایر همکاران قادر به تعمیر آنها نبوده‌اند.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر صفحات وبسایت قابل پیگیری است.

محصولات توشیبااطلاعات بیشتر »
سوالات متداول توشیبااطلاعات بیشتر »
اخبار توشیبااطلاعات بیشتر »
مقالات توشیبااطلاعات بیشتر »