جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

هنگام ریختن مایعات روی لپ تاپ توشیبا چه کنیم؟

لپ تاپ ها در دنیای کنونی نقش ویژه ای در زندگی بسیاری از ما یافته‌اند. بدین معنا که این دستگاه ها، هم در محل کار و هم در خانه ما حضور دارند و کار با آنها جز لاینفک زندگی بسیاری از ما شده است. بسیاری از ما، ساعت های طولانی را پشت این دستگاه می نشینیم و وظایف کاری و روزمره خود را با کمک آنها به سرانجام می رسانیم. 

اتفاقی که در این میان می افتد خستگی کار با این دستگاه است که برخی از ما جهت رفع آن، نوشیدن چای و یا قهوه را تجربه می کنیم. کاری که گاه دردسر ساز می شود. زیرا ممکن است به سبب بی احتیاطی کاربر این مایعات بر روی لپ تاپ ریخته و اشکالاتی در عملکرد این دستگاه ایجاد کند. ریختن مایعات روی لپ تاپ به ویژه کیبورد این دستگاه بسیار دردسرساز است و کاربر را کلافه می سازد.

اگر شما نیز به سبب تجربه این اتفاق به این صفحه هدایت شده اید می توانید با خواندن این مقاله با کارهای ضروری‌ای که انجام آنها در هنگام ریختن مایعات روی لپ تاپ لازم است، آشنا شوید.

هنگام ریختن مایعات روی لپ تاپ توشیبا چه کنیم؟

اقدامات ضروری هنگام ریختن مایعات روی لپ تاپ توشیبا

  • بلافاصله لپ تاپ توشیبا را خاموش نمایید.
  • در صورت وصل بودن کابلی به دستگاه سریعاً آن را جدا کنید.
  • لپ تاپ را به سمت زمین برعکس کنید تا مایع نتواند به داخل لپ تاپ نفوذ کند.
  • در زمان ریختن مایعات روی لپ تاپ توشیبا از یک پارچه لطیف و بدون پرز برای جذب مایع ریخته شده استفاده کنید.
  • اگر کیبورد لپ تاپ دارای محافظ نیست، آن را از دستگاه جدا کنید. (برخی شرکت های سازنده کیبورد را به گونه ای طراحی و ساخته اند که مانع از نفوذ آب به داخل دستگاه می شود).
  • با یک دستمال تمیز، نسبتاً مرطوب و بدون پرز، ماده های چسبناک ریخته شده بر روی مانیتور و کیبورد را تمیز کنید.
  • الکتریسته ساکن بدن خود را کنترل کنید! الکتریسیته ساکن موجود در بدن و دست ها، می تواند به ولتاز بالایی تبدیل شده و آسیب جدی به لپ تاپ و سخت افزار کند. برای پیشگیری از انتقال آن می توانید از یک دستکش نسبتاً ضخیم نخی استفاده نمایید.
  • در صورت ریختن مایعات روی لپ تاپ توشیبا و نفوذ آن به درون دستگاه می بایست هر چه زودتر بخش های سخت افزاری لپ تاپ نظیر هارد، باتری و … را خارج کنید. در صورتی که مهارت این کار را ندارید بهتر است در اسرع وقت به یک مرکز تعمیرات لپ تاپ توشیبا مراجعه کرده و سرویس های مرتبط با این اشکال را دریافت نمایید.
  • در صورتی که مهارت جداسازی قطعات سخت افزاری را دارید، پس از انجام این کار، با یک مسواک لکه های باقی مانده را تمیز کنید.
  • در صورت ریختن مایعات روی لپ تاپ توشیبا، استفاده از آب برای پاک کردن لکه‌ها بسیار مفید خواهد بود. البته میزان مایع بکار رفته جهت شستشو بسته به نوع مایعی دارد که بر روی لپ تاپ رخته شده است. پیشنهاد ما آن است که انجام این کار را، به دلیل حساسیت بالای قطعات این دستگاه به کارشناسان و متخصصان این حوزه بسپارید. زیرا اقدامات مورد نیاز جهت رفع مشل ریختن مایعات بر روی لپ تاپ توشیبا می بایست در سریع ترین زمان، با بالاترین دقت و با تجربه و ابزار خاص انجام پذیرد.
  • پس از انجام کارهای فوق، ۲۴ الی ۴۸ ساعت به لپ تاپ خود فرصت دهید تا کاملاً خشک شود.
  • پس از خشک شدن لپ تاپ، از یک حلال (مثلا ایزوپیل الکل) استفاده نمایید. اگرچه برخی از کارشناسان انجام این کار سبب آسیب به قطعات سخت افزاری دستگاه می دانند. می توانید جهت احتیاط از انجام این کار صرف‌نظر کنید.
  • پس از گذشت ۴۸ ساعت می توانید قطعات سخت افزاری خارج شده را، مجدداً سر جایشان بگذارید.
  • در این مرحله می توانید لپ تاپ توشیبا را روشن کرده و از صحت عملکرد آن مطمئن شوید.
  • در صورتی که لپ تاپ روشن نشد، بهتر است بلافاصله آن را به یک مرکز تعمیرات لپ تاپ تحویل دهید. مشکل ریختن مایعات روی لپ تاپ توشیبا را با ذکر جزییات و اقداماتی که انجام داده اید را با آنها در میان بگذارید.

این مقاله به کارت میاد : آموزش رمزگذاری روی لپ تاپ

نکات مهم جهت رفع مشکل ریختن مایعات روی لپ تاپ توشیبا

رعایت نکات آتی در زمان خشک کردن لپ تاپ کمک شایانی به شما خواهد کرد تا نتیجه مطلوبی بگیرید و مشکل ایجاد شده در دستگاه‌تان رفع گردد. توجه داشته باشید که این نکات مربوط به زمانی است که شما مشکل ریختن مایعات روی لپ تاپ را حل کرده اید و دستگاه کاملاً خشک شده است.

نخستین گام پس از خشک شدن کامل دستگاه آن است که از عدم وجود الکتریسیته ساکن در دستگاه مطمئن شوید. در صورت اطمینان از این موضوع می توانید لپ تاپ را با آب تمیز کنید. (اگر مهارت و دانش این کار را ندارید به یکی از مراکز تخصصی تعمیر لپ تاپ مراجعه نمایید).

در تمیز کردن لپ تاپ، استفاده از حلال های آلی خطرناک است. برای این کار بهتر است از دستکش و ماسک حلال آلی استفاده کنید. در صورتی که آداپتور شما نیز خیش شده است و نفوذ مایعات به آن زیاد بوده، بهتر است آداپتور را عوض کنید. بهتر است از آب شهری برای پاک کردن لپ تاپ و قطعات آن استفاده نکنید. زیرا آب شهری دارای کلر است و کلر قابلیت این را دارد که به قطعات لپ تاپ (قطعاتی نظیر برد و … ) آسیب بزند.

تعمیرات لپ تاپ توشیبا

تعمیر لپ تاپ Toshiba از جمله، تعمیر مشکل ریختن مایعات روی لپ تاپ، می بایست توسط کارشناسانی انجام پذیرد که ضمن تسلط بر ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری این دستگاه با مدلهای گوناگون آن آشنایی داشته و به تبع آن قادر به انتخاب بهترین راهکار جهت رفع اختلالات و عیوب ایجاد شده در لپ تاپ توشیبا ‌باشند.

بی توجهی به این امر و مراجعه به مراکزی که تخصص و تجهیزات لازم جهت این کار را ندارند سبب می گردد تا نه تنها اشکالات ایجاد شده در دستگاه شما، مرتفع نگردد، بلکه به دلیل برخی دستکاری های نابجا، اشکالات دوچندان در دستگاه بروز یابد. تعمیر لپتاپ توشیبا یکی از خدمات تخصصی ارائه شده در نمایندگی توشیبا است که با همکاری تیمی از زبده ترین مهندسان سخت افزاری و نرم افزاری و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر انجام می پذیرد.

تعمیرات لپ تاپ toshiba در این مرکز به دست کارشناسانی انجام می ‌پذیرد که به دلیل حضور در دوره های آموزشی-تخصصی تعمیر تمامی مهارتهای لازم جهت رفع اختلالات سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ های دل را یافته اند و قادر هستند تا در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت، عملیات مورد نیاز را پیاده سازند.

نمایندگی توشیبا و واحدهای تعمیرات توشیبا

نمایندگی توشیبا در ایران کادری از برترین و حرفه ای ترین مهندسان حوزه تعمیر و فروش را به همکاری فراخوانده است تا ارائه دهنده بالاترین سطح کیفی خدمات به کاربران توشیبا باشد. تلاش های شبانه روزی کارشناسان ما در نمایندگی توشیبا در ایران به بار نشسته است و در حال حاضر شما هموطنان گرامی می توانید با حضور در این مرکز تمامی خدمات تخصصی مورد نیاز خویش را دریافت نمایید.

خدمات ارائه شده در نمایندگی توشیبا در ایران شامل دو حوزه فروش و تعمیر توشیباست که از تمامی تولیدات این شرکت نظیر تلویزیون، لپ تاپ، تلفن همراه، مانیتور، دستگاه فتوکپی و… پشتیبانی می کند. نمانیدگی توشیبا در ایران ضمن همکاری با گروهی از مهندسان جوان و متخصص، پیشرفته‌ترین امکانات و تجهیزات روز دنیا را فراهم آورده است تا خدمات ارائه شده در این مرکز، بهره‌مند از برترین تکنولوژی و تخصص روز دنیا گردند. واحدهای تعمیرات توشیبا در بخش زیر معرفی می گردند.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول را می توانید در سایر بخش های این وب سایت مشاهده نمایید.

مرکز تعمیرات لپ تاپ  / تعمیرات لپ تاپ اپل / تعمیرات لپ تاپ ایسوس / تعمیرات لپ تاپ ایسر / تعمیرات لپ تاپ دل / تعمیرات لپ تاپ اچ پی / تعمیرات لپ تاپ فوجیتسو / تعمیرات لپ تاپ لنوو / تعمیرات لپ تاپ پاناسونیک / تعمیرات لپ تاپ شارپ / تعمیرات لپ تاپ ال جی / مرکز تعمیرات نوت بوک / تعمیرات لپ تاپ سونی / تعمیرات لپ تاپ سامسونگ /

Rate this post