جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

کمرنگ بودن کپی

در این مقاله برآنیم تا پاسخگوی یکی از رایج ترین پرسش های مطرح شده از سوی کاربران دستگاه های کپی باشیم. اگر شما نیز از کاربران دستگاه های کپی هستید و اخیرا با مشکل کمرنگ بودن کپی و برگه های چاپ شده مواجه شده اید، مقاله زیر را از دست ندهید. کارشناسان ما در این مقاله ضمن پاسخگویی به این پرسش که چرا کپی کمرنگ است، راهکارهای موجود جهت رفع این مشکل را نیز با شما درمیان خواهند گذاشت. در صورت استفاده از راهکارهای ارائه شده در بخش زیر و تداوم مشکل کمرنگ بودن کپی می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات توشیبا تماس گرفته و درخواست خود مبنی بر نیاز به حضور کارشناس تعمیر را ثبت نمایید. کارشناسان سرویس در محل دستگاه کپی بلافاصله پس از تماس شما در محل حضور یافته و جهت رفع اشکالات پیش آمده در دستگاه اقدام می‌نمایند.

کمرنگ بودن کپی

علت کمرنگ بودن کپی چیست؟

علت کمرنگ بودن کپی را می توان غالباً در بخش کارتریج و تونر دستگاه جستجو کرد. زیرا اگر تونر یا کارتریج دستگاه کپی خالی یا خراب باشد، کپی‌های کمرنگ یا بی کیفیتی را ارائه خواهد داد. البته تنظیمات بد نرم افزاری و یا استفاده از کاغذهای نامرغوب نیز در کمرنگ بودن کپی بی تأثیر نیست. در بخش های آتی راهکارهای موجود جهت رفع این اشکال را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. در صورتی که راهکارهای ذیل را بکار برده اما نتیجه مطلوبی را دریافت نمی کنید بهتر است جهت عیب یابی تخصصی دستگاه خویش به مرکز تعمیرات توشیبا مراجعه نمایید.

چگونه می توان کپی کمرنگ را اصلاح کرد؟

  1. اگر مشکل کمرنگ بودن کپی به صورت خطوط عمودی سفید رنگ یا بخشهای محو در صفحه ظاهر شود، احتمالا اشکال پیش آمده به دلیل کمی میزان تونر است. بنابراین بهتر است کارتریج تونر جدیدی را نصب نمایید.
  2. ترکیبی از چاپ کم رنگ یا لکه دار می تواند نشان دهنده آن باشد که باید کارتریج تونر را تمیز کنید. بخشهای داخلی دستگاه خود را تمیز کنید.
  3. کمرنگ بودن کپی ممکن است ناشی از بکارگیری کاغذهایی باشد که همخوانی چندانی با دستگاه ندارند. به عنوان مثال ممکن است كاغذ بیش از اندازه مرطوب و یا زیر باشد.
  4. اگر کمرنگ بودن کپی ها در سرتاسر صفحۀ چاپ شده مشاهده گردد احتمالاً این اشکال ناشی از قرار گرفتن تنظیمات وضوح چاپ، روی بخش بسیار کم است. این احتمال نیز وجود دارد که حالت صرفه جویی در مصرف تونر فعال باشد. در چنین شرایطی بهتر است وضوح چاپ را تنظیم کرده و حالت صرفه جویی در مصرف تونر را غیرفعال کنید.
  5. یکی دیگر از دلایل کمرنگ بودن کپی می تواند کثیفی سطح بخش LSU در داخل دستگاه کپی باشد. در چنین وضعیتی بهتر است بخشهای داخلی دستگاه را تمیز نمایید.

خدماتی که در نمایندگی مجاز توشیبا رائه می شود، شامل بررسی و سرویس دستگاه ها است. به این ترتیب می توانید در صورت وجود هرگونه ایراد در کیفیت چاپ، از این خدمات بهره ببرید.

چگونه می توان کپی کمرنگ را اصلاح کرد؟

تعمیرات دستگاه کپی در تهران

دارندگان دستگاه های کپی در تهران می توانند کلیه سرویس های مرتبط با بهسازی، ترمیم، تعمیر و سرویس مرتبط با این دستگاه را از مرکز تخصصی تعمیرات دستگاه کپی در تهران دریافت نمایند. این مرکز با دارا بودن 4 شعبه در نقاط مختلف تهران، امکان دسترسی سریع به سرویس های تخصصی تعمیر دستگاه کپی را فراهم آورده است. کاربران دستگاه های کپی در تهران می‌توانند با توجه به منطقه و محل کار خویش، با یکی از شعب تعمیر دستگاه کپی در تهران تماس گرفته و تخصصی‌ترین سرویس های مورد نیاز از جمله رفع مشکل کمرنگ بودن کپی را در اسرع وقت دریافت نمایند. شایان ذکر است در صورتی که امکان جداسازی قطعه معیوب از دستگاه کپی وجود نداشته باشد، سرویس های تخصصی مرتبط با تعمیرات دستگاه کپی در تهران را می توان با استفاده از سرویس «تعمیر در محل کپی» دریافت نمود.

نمایندگی مجاز توشیبا

نمایندگی مجاز توشیبا با تجهیز کارشناسان خویش به امکاناتِ پیشرفتۀ فروش و تعمیر توانسته است خود را به عنوان یکی از مراکز پیشرو در این دو حوزه مطرح سازد. نمایندگی توشیبا در بخش «فروش» عرضه‌کنندۀ تمامی تولیدات کمپانی توشیبا و در بخش «خدمات پس از فروش» ارائه‌دهندۀ تمامی خدمات تخصصی تعمیر و بازسازی محصولات توشیبا است. خدمات ارائه شده در نمایندگی توشیبا در تهران، محدود به دستگاهی خاص نیست و تمامی تولیدات کمپانی توشیبا را در برمی گیرد؛ خدمات ارائه شده در این مرکز دربردارنده محصولاتی نظیر تبلت، نوت بوک، فتوکپی، پرینتر، تلفن همراه، هارددیسک، تلویزیون و … هستند. تمامی سرویس های ارائه شده در این مرکز مبتنی بر اصول و استانداردهای جهانی است که از سوی شرکت‌ سازنده مطرح شده اند.

Rate this post