جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر بک لایت تلویزیون توشیبا

تعمیر بک لایت تلویزیون توشیبا یکی از ایرادهای اپیدمی است که افراد بسیاری را گرفتار کرده است. در این نوشته قصد داریم روش تعمیر بک لایت تلویزیون توشیبا را توضیح دهیم. قبل از هر چیزی بهتر است بدانیم وظیفه بخش بک لایت چیست و چگونه کار می کند. در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی صفحه نمایش سیگنال تصویر را در قالب پیکسل های رنگی قابل دیدن می کند، اما این تصویر به تنهایی قابلیت دیدن ندارد، زیرا فاقد نور سفید یا سیگنال روشنایی است. در واقع این نور بک لایت است که از پشت به سطح پنل تلویزیون می تابد و پیکسل های روشن شده را قابل دیدن می کند. در تلویزیون های ال سی دی نور بک لایت به وسیله لامپ های فلورسنت ایجاد می شود. دانستن این نکات در تعمیر بک لایت تلویزیون توشیبا بسیار اهمیت دارد.

تعمیر بک لایت تلویزیون توشیبا

نحوه عملکرد بک لایت تلویزیون

بک لایت، یکی از لایه‌های تشکیل‌دهنده صفحه نمایشه که خودش از چندین رشته LED تشکیل شده و در پشت ال سی دی قرار می‌گیره. وظیفه بک لایت پخش کردن نور به‌طور یکنواخت در پشت ال سی دی هست که در اینصورت ما می‌تونیم تصویر بهتری رو در صفحه نمایش گوشی شاهد باشیم.

علائم خرابی بک لایت

  • سیاه شدن صفحه هنگامی که تلویزیون روش است و صدا پخش می‌کند
  • بخشی از تلویزیون تاریک شود
  • تصویر تلویزیون قطع و وصل گردد
  • نقاط نورانی در صفحه تلویزیون مشاهده شود
  • نقاطی تیره در تلویزیون مشاهده شود

اهمیت تعمیرات بک لایت تلویزیون توشیبا

سیستم بک لایت دارای انواع زیادی است که در تعمیر بک لایت تلویزیون توشیبا نقش مهمی ایفا می کند؛ اگر از نوع LCDباشد، از لامپ های CCFLیا EEFLاستفاده شده است. اگر از نوع LEDباشد از لامپ های LED با ولتاژ متفاوت استفاده شده است و از طریق راه اندازی LED کنترل می شود. یک تعمیرکار خوب باید به خوبی با این مفاهیم و کارایی انها آشنایی داشته باشد تا بتواند تعمیر بک لایت تلویزیون توشیبا را با موفقیت اجرا کند.

چگونگی تعمیر بک لایت تلویزیون توشیبا

با توجه به ساختار قطعات و بالا بودن استهلاک تی وی های جدید، تعمیر بک لایت تلویزیون توشیبا دامنه وسیعی از قطعات را در بر می گیرد؛ از جمله لامپ های فلورسنت، مدارات و قطعات تامین کننده و… . علت نیاز به تعمیر بک لایت تلویزیون توشیبا معمولا این است که در این تلویزیون ها اکثرا با فعال شدن مدارات پروتکتور در اثر نیمه خراب شدن قطعات بخش بک لایت، نور بک لایت تلویزیون بعد از مدتی مثلا نیم ساعت قطع می شود که اقدامات خاص خود را می طلبد. در تعمیر بک لایت تلویزیون توشیبا تست قطعات و کنترل کیفیت تعمیرات انجام شده اهمیت بسیار زیادی دارد.

تعمیر بک لایت تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی توشیبا

همگی می دانیم که تلویزیون های ال ای دی همان تلویزیون های ال سی دی هستند که به جای لامپ های فلورسنت به لامپ های ال ای دی مجهز شده اند. در بخش تعمیر بک لایت تلویزیون توشیبا انتظار می رفت که تعداد کمتری از تلویزیون های ال ای دی برای تعمیر بک لایت تلویزیون مراجعه کنند، اما این تغییر تاثییر زیادی در روند خرابی تلویزیون ها نداشته و موارد بسیاری برای تعمیر بک لایت تلویزیون مراکز تعمیرات تلویزیون Toshiba مراجعه می کنند. از بررسی های انجام شده اینگونه برداشت می شود که به دلیل طراحی نا هماهنگ بین توان ال ای دی و ولت و آمپر ورودی در تلویزیون ها بک لایت ها زود خراب می شوند.

این مقاله را از دست ندهید: چرا تلویزیون ناگهان خاموش می شود؟

انواع بک لایت تلویزیون

  • نور زمینه مستقیم ( Direct LED )

این نوع چینش در LED ها باعث افزایش روشنایی حداکثری تصاویر می شود. اما بدلیل پخش بودن منظم و یکنواخت LED ها در تمام سطح پنل رنگ های تیره به صورت ضعیف نمایش داده می شود به گونه ای که رنگ سیاه به خاکستری شبیه می شود. اگر تراکم LED ها در بک لایت های Direct LED بالاتر رود به آن بک لایت اصطلاحا Full aray LED می گویند و اگر ال ای دی های بکار رفته از نوع مینی باشند به آن Mini LED می گویند.

  • نور زمینه لبه ای ( Edge LED )

در این نوع از چینش، LED ها در اطراف و حاشیه ی سطح قرار میگیرند (هر چهارطرف و یا دو به دو بالا و پایین) و از اطراف به پنل نور می دهند. در این حالت مصرف انرژی کمتر، ضخامت تلویزیون کمتر، رنگ های سیاه عمیق تر و کیفیت تصویر بالاتر می باشد.

  • Mini LED

در این فناوری بک لایت از LED های بسیار کوچکتر و با اندازه ای کمتر از 0.2 میلیمتر استفاده می شود. اندازه ی کوچکتر این LED ها باعث شده واحد های نوری بسیار بیشتر در یک بک لایت داشته باشیم و این اصل استقلال در جزئیات نتیجه ی فوق العاده در کنتراست و عمق رنگ ها به ما می دهد. این نوع بک لایت ها گاهی تا حدود 300 نقطه ی روشنایی دارند. کمپانی هایی مثل سامسونگ و الجی در تلویزیون های بالارده خودشان از این فناوری استفاده کرده اند. سری QNED ال جی و Neo QLED سامسونگ از این سری ها هستند.

  • Local Dimming

این از نوع بک لایت در بک لایت های Full aray استفاده می شود و نمایش رنگ های سیاه بسیار موفق است چرا که در نور زمینه ای Full aray ما در همه جا نور LED داریم و پنل های LCD با خاموش شدن LED های بک لایت بطور کامل سیاه نمی شوند پس با تیره شدن محلی یا همان Local Dimming فقط در نقاطی که نیاز است LED ها بصورت گروهی خاموش می شوند و آن نقطه نسبت به بقیه نقاط تاریکی بهتری را ارائه می کند. تعداد این نقاط به 68 هم می رسد؛ هرچه تعداد این نقاط مستقل گروه های LED بیشتر باشد، خروجی رنگ های عمیق تر و دقیق تری به ما می دهد.

  • Dual LED

در سال 2020 برای اولین بار شرکت سامسونگ از فناوری Dual LED رونمایی کرد؛ در این نوع از بک لایت ها از دو نوع LED استفاده شده است که یکی از آنها در رنگ های گرم و دیگری برای رنگ های سرد روشن می شود. چینش لامپ ها در فناوری Dual LED از نوع Edge می باشد و تلویزیون های دارای این نور پس زمینه می توانند رنگ ها را با دمای بهتر و کنتراست بالاتری نشان دهند. سامسونگ در چند سری مختلف مانند TU8500 و Q70T از این فناوری استفاده کرده است.

  • Dual Cell

در این تکنولوژی یک صفحه ی بی رنگ با کیفیت FHD بین بک لایت و پنل قرار گرفته است. به کمک این صفحه نور متمرکز می شود و به همین دلیل تعداد ناحیه هایی که می تواند عمل کند یا همان Zone ها به حدود 4000 نقطه می رسد که روشنایی بالا و کنتراست بی نظیر را به همراه خواهد داشت.

  • Micro LED

این فناوری بسیار شبیه به فناوری Mini LED می باشد با این تفاوت که ضریب تراکم در آن بسیار بیشتر است. میکرو ال ای دی ها به قدری کوچک هستند که می توانند درون هر پیکسل قرار بگیرند. به طوری که می توانیم به تعداد پیکسل های پنل واحد نوری داشته باشید و تمامی این واحد های نوری بطور مستقل عمل می کنند که نتیجه آن شگفت آور است. بک لایت های با فناوری میکرو ال ای دی هنوز بصورت انبوه تولید نمی شود بنابراین قیمت بسیار بالایی دارند اما کیفیت رنگ ها و تصاویری که ارائه می کنند حتی از پنل های OLED نیز بالاتر قرار می گیرد.

برای آشنایی با خدمات تعمیر پنل تلویزیون توشیبا کلیک کنید.

بهترین نوع بک لایت

  • اگر بک لایت تلویزیون شما از نوع Direct مستقیم است، دقت کنید که بک لایت‌ پشت مسی و آلومینیومی تبادل حراتی بالاتری نسبت به نوع استخوانی دارند.
  • انتخاب و استفاده از چسب حرارتی با کیفیت تاثیر زیادی در افزایش عمر بک لایت‌ و مخصوصا بک لایت (Direct) دارد. گرما مهمترین عامل خرابی بک لایت است و برای انتقال بهتر گرمای بک لایت به فلز خنک کننده لازم است که از چسب حرارتی باکیفیت بالا استفاده کنید.
  • در بک لایت‌ Edge لبه، هر نقص کوچکی به چشم می‌آید. لامپ‌های بک لایت تراکم بالاتری دارند و نور آنها در صفحه دیفیوزر می‌شکند و به صورت ملایم، صفحه تلویزیون را روشن می‌کند.
  • تنظیم بک لایت تاثیر زیادی در افزایش عمر آن دارد. همچنین گزینه صرفه جویی در انرژی اثر مستقیم در مقدار بک لایت تلویزیون شما دارد.
تعمیر بک لایت تلویزیون توشیبا

نمایندگی توشیبا

نمایندگی توشیبا پیوسته به دنبال جلب اعتماد و اطمینان مشتریان عزیز و گران مایه است. این نمایندگی مجاز با وضع اصول و قوانین محکم و پایدار، همواره تلاش می کند که بهترین ها را برای شما به ارمغان بیاورد. پرسنل ما در نمایندگی توشیبا با صبر و شکیبایی بسیار همراه و یار همیشگی شما در مسیر خرید هر یک از محصولات این کمپانی هستند. این افراد با در نظر قرار دادن بودجه، سلیقه و نیاز مشتری، بهترین ها را به او پیشنهاد خواهند داد. همراهی ما به اینجا ختم نمی شود، ما تا انتها کنارتان خواهیم ماند.

مرکز تعمیر تلویزیون توشیبا

مرکز تعمیر تلویزیون توشیبا از امکانات پیشرفته و مدرن استفاده می شود تا در مرحله اول مشکل بک لایت تلویزیون به درستی تشخیص داده شود و بعد پروسه تعمیرات آغاز شود. همان طور که در بالا هم به اجمال اشاره کردیم، بک لایت تلویزون نقش حیاتی و اساسی در وضوح تصویر دارد و اختلال در این قسمت هر چند هم اندک باشد، وضوح تصویر را بی کیفیت خواهد کرد. در این مرکز از استادکاران با تجربه مدد می گیریم و تعمیر بلک لایت تلویزیون توشیبای شما را با بهترین کیفیت ترمیم و تعمیر می کنیم.

تعمیرات توشیبا

در مرکز تعمیرات توشیبا، بازسازی و ترمیم همه محصولات این کمپانی را پوشش داده می شود. مدیریت نمایندگی توشیبا با جداسازی واحدهای تعمیرات محصولات کمپانی توشیبا، برای هرچه بیشتر و بهتر شدن خدمات تعمیرات تلاش می کند. کارشناسان ما افرادی ماهر و مجرب هستند که به خوبی از پس همه تعمیرات تولیدات این کمپانی برمی آیند. ما کیفیت را فقط ادعا نمی کنیم، آن را به تجربه می رسانیم.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید