جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

نصب و راه‌اندازی کولرگازی توشیبا

نصب و راه‌اندازی کولرگازی توشیبا ، از جمله خدمات نمایندگی توشیبا می‌باشد. در این راستا برترین متخصصین و مهندسین نصب و راه‌اندازی کولر را استخدام کرده‌ایم. همچنین مدیریت مرکز بهترین تجهیزات و امکانات را جهت نصب و راه‌اندازی کولرگازی به کار گرفته است.

درعملیات نصب کولرگازی نکات بسیاری باید مورد توجه قرار گیرند. متخصصین نمایندگی توشیبا با آگاهی و دانشی که دارند با تمام این نکات آشنایی داشته و تسلط لازم را در امر نصب و راه‌اندازی کولرهای گازی دارند. خاطر نشان می‌سازیم، عملیات نصب کولرگازی تخصصی بوده و انجام آن توسط افراد غیرمتخصص و نابلد مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت. در صورت نیاز به نصب و راه‌اندازی کولرگازی توشیبا با مراکز و نمایندگی های معتبر تماس بگیرید.

کارشناسان نمایندگی توشیبا آماده ارائه انواع خدمات به شما کاربران می‌باشند. جهت برقراری ارتباط با این مرکز از طریق شماره‌های موجود در سایت اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید جهت آشنایی کامل با این مرکز بصورت حضوری مراجعه کرده و درخواست خود را مطرح نمایید. متخصصین نصب و راه‌اندازی کولرگازی در اسرع وقت به محل یا منزل مورد نظر شما اعزام خواهند شد.

5/5(2 امتیاز)

نصب و راه‌اندازی کولرگازی توشیبا

نکات مهم در نصب و راه‌اندازی کولرگازی توشیبا

متخصصین نمایندگی توشیبا، نکات بسیاری را در هنگام نصب و راه‌اندازی کولرگازی توشیبا موثر می دانند. این نکات توسط کارشناسان مرکز به دقت مورد بررسی قرار می گیرد. در این قسمت لازم می دانیم جهت آشنایی کاربران با این نکات به شرح برخی از آن ها بپردازیم. مطالعه ی این متن موجب ملموس شدن این نکته خواهد شد که کار نصب و راه‌اندازی ریزه کاری های بسیاری داشته و دقت وظرافت بسیاری را می طلبد. به همین دلیل  نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت.

آشنایی با  نصب لوله مویی در زمان نصب وراه‌اندازی کولرگازی:

متخصصین نمایندگی توشیبا آشنایی کامل با نصب لوله ی مویی داشته و این کار را با دقت و ظرافت انجام می دهند. وظیفه ی لوله مویی در کولرهای گازی افت فشار مبرد و ایجاد فرصت لازم جهت تبخیر آن در اواپراتور می باشد.

شناخت عملکرد کمپرسور پیستونی در نصب و راه‌اندازی کولرگازی:

این قطعه عملکردی شبیه به  سیلندر و پیستون خودرو دارد. با هر بار رفت و برگشت پیستون مقداری از گاز مبرد موجود در محفظه کمپرسور به داخل سیلندر مکیده شده، تحت تراکم قرار می گیرد و با فشار به داخل سیستم هدایت می شود

آشنایی با مدل های اواپراتور (تبخیر کننده) در زمان نصب و راه‌اندازی کولرگازی:

اواپراتوربه مجموعه ای از لوله های مسی و صفحات آلومینیومی مشبک گفته می شود. این قطعه با طراحی خاص در بخش داخلی دستگاه (Indoor) قرار گرفته و محل خنک سازی هوا (در حالت سرمایش) و یا دفع گرما (در حالت گرمایش) می باشد. هوای درون اتاق با مکیده شدن از قسمت بالای یونیت داخلی وارد محفظه ی اواپراتور شده و پس از خنک شدن (در حالت سرمایش) و یا گرم شدن (در حالت گرمایش) از قسمت پایینی آن به سمت اتاق دمیده می شود.

شناخت عملکرد کمپرسورهای اسکرول در نصب و راه‌اندازی کولرگازی:

نوع دیگری از کمپرسورها در کولر های گازی می باشند که معمولاً در ظرفیت های بالا مورد استفاده قرار می گیرند ونسبت به سایر انواع کمپرسور قیمت بالایی دارند. داخل این کمپرسورها از دو قطعه حلزونی شکل تشکیل شده که یکی ثابت و دیگری متحرک می باشد. حرکت حلزون متحرک موجب فشرده شدن گاز بین این دو شده و فشار لازم را در خروجی ایجاد می نماید. این کمپرسورها دارای مزایایی هستند که از آن جمله می توان به راندمان بالا، صدای کم و طول عمر زیاد آن ها اشاره کرد.

آشنایی با طریقه استفاده از ماده مبرد (گاز خنک) در هنگام نصب و راه‌اندازی کولرگازی:

عملکرد ماده مبرد به این گونه است که با دریافت گرمای محیط در بخش اواپراتور کولرگازی از حالت مایع تبدیل به گاز شده و در بخش کندانسور با پس دادن گرما مجدداً به مایع تبدیل می شود. نیروی لازم جهت چرخش گاز خنک کننده در سیستم توسط کمپرسور انجام می پذیرد. لازم به ذکر است، گاز خنک کننده که در کولرهای گازی مورد استفاده قرار می گیرد، معمولاً R22 بوده که در سالهای اخیر به دلیل حفاظت از لایه ازن، با سایر گازهای سازگار با محیط زیست مانند   R410Aدر حال جایگزین شدن می باشد.

 شناخت عملکرد کمپرسورهای روتاری (دوار) در نصب و راه‌اندازی کولرگازی:

: عملکرد این کمپرسور ها با گردش ۳۶۰ درجه ای تیغه ها عمل مکش و کمپرس ماده مبرد انجام می گیرد. بدین طریق وقتی گاز از دریچه ی ورودی وارد کمپرسور می شود، در اثر چرخش تیغه ها و برخورد پره ها با گاز آن را با فشار به سوی لوله های خروجی هدایت می کند. کمپرسورهای روتاری نسبت به کمپرسورهای پیستونی مصرف برق کمتری داشته و صدای حاصل از کارکرد آنها نیز کمتر است و در مجموع راندمان بالاتری نسبت به کمپرسورهای پیستونی دارند.

آشنایی با انواع کندانسور (تقطیر کننده) در هنگام نصب و راه‌اندازی کولرگازی :

کندانسور مجموعه ای از لوله های مسی و صفحات آلومینیومی مشبک  با طراحی خاص می باشد. این قطعه در بخش خارجی دستگاه (outdoor) قرارگرفته است. کندانسور به جذب گرمای گاز مبرد (در حالت سرمایش)، یا دفع سرمای آن (در حالت گرمایش) می پردازد. لازم به ذکر است برخی از تولیدکنندگان در هنگام تولید اواپراتور و کندانسور از فلزات دیگری به جز مس استفاده می نمایند. اما استفاده از لوله های مسی مناسب تر است.

آشنایی با بخش دمپر و استپ موتور:

از دیگر نکات مهم در هنگام نصب و راه‌اندازی کولرگازی توشیبا ، آشنایی با بخش دمپر و استپ موتور می باشد. دمپر یک تیغه ی پلاستیکی می باشدکه  با قرار گرفتن در دهانه ی خروجی هوا در یونیت داخلی، جهت حرکت باد را از سمت بالا به پایین تغییر می دهد. استپ موتور (موتور سویینگ) موتور الکتریکی کوچکی است که دَوَران کامل ندارد و حرکت آن به صورت رفت و برگشتی و پلکانی می باشد. تیغه ی این بخش آن متّصل به دمپربوده و موجب تغییر حالت دمپر می گردد؛ استپ موتورها با جریان برق مستقیم کار می کنند.

آشنایی با بخش بلوور و تعمیرات آن :

بلوور در واقع نوعی پروانه فن می باشد متخصصینی که نصب کولرگازی را انجام می دهند باید با قسمت های مختلف این قطعه آشنایی داشته باشند. این قطعه به دلیل قرار گرفتن داخل اواپراتور، به صورت استوانه ای ساخته می شود ودارای پره های زاویه دار نسبت به محور استوانه می باشد.جنس آن از پلاستیک یا فلز است. وظیفه ی بلوور، عبور دادن هوای محیط از داخل اواپراتور و دمیدن آن به داخل محیط می باشد. نیروی لازم جهت چرخش آن توسط موتور فن یونیت داخلی تأمین می گردد.

آشنایی با بخش پروانه فن :

فردی که نصب و راه‌اندازی کولرگازی توشیبا را انجام می دهد، باید آشنایی کامل با بخش فن و بلوور داشته باشد. این قطعه دایره ای شکل بوده و پره های آن به دلیل داشتن زاویه نسبت به مرکز آن، در هنگام چرخش باعث عبور هوا از قسمت عقب به جلو و یا بالعکس می گردد. موتور فن یونیت خارجی نیروی لازم جهت چرخش فن را فراهم می نماید. جنس  پروانه فن ها از فلز و یا پلاستیک است و وظیفه ی آنها عبور دادن هوا از میان کندانسور، جهت تسریع و بهبود تبادل حرارت در کندانسور می باشد.

نمایندگی توشیبا و واحدهای تعمیرات توشیبا

نمایندگی رسمی توشیبا علاوه بر فروش کولرگازی توشیبا به خدمات پس از فروش آن نیز اقدام نموده است. متخصصین نصب و راه‌اندازی کولرگازی در نمایندگی توشیبا ، به تمامی نکات فنی مسلط بوده و آشنایی کامل با تمامی قطعات ریز و درشت کولرگازی را دارند.

کارشناسان مرکز در هنگام نصب تمامی این نکات را در نظر گرفته و با دقت و مهارت عملیات نصب را انجام خواهند داد. همچنین تمامی نکات ایمنی در هنگام نصب کولرگازی در نظر گرفته می شود. مشتریان گرامی می توانند شاهد عملیات نصب بوده و هر گونه انتقاد یا پیشنهاد را با متخصصین نمایندگی تعمیرات توشیبا در میان بگذارند. جهت کسب اطلاع از دیگر واحدهای تعمیرات توشیبا به لینک‌های زیر مراجعه کنید